„Co je natřený, to je nový!“ „Rozkaz zněl jasně: natřít most – nebyl čas ptát se, zda je potřeba něco opravovat.“ „Požadavek byl, ať to vypadá nově, ne ať je to nové.“ To jsou některé z komentářů ze sociálních sítí, kde si lidé z novinky dělají legraci.
O poznání vážněji reagovala primátorka Hradce Králové Pavlína Springerová. „Zábradlí na malšovickém mostě Hradci nepatří a Hradec ho tedy ani "neopravoval," uvedla a poněkud povýšeně vysvětlila, že v majetku jej má kraj. „Každá věc, objekt nebo instituce působící nebo nacházející se v krajském městě prostě Hradci Králové jako městu nepatří. S touhle orientací ve spletitosti veřejné správy se potýkají už sedmáci na základních školách a chápu, že může být složité se v tom vyznat,“ napsala.
Zapomněla přitom na fakt, že zanedbaný nadjezd se zábradlím město vlastnilo ještě v roce 2020, kdy jej předalo kraji. „O tento most se nikdo přes dvacet let nestaral. Vizuálně nejhůře na tom bylo právě zábradlí,“ uvedl ředitel Údržby silnic Královéhradeckého kraje Jiří Brandejs.
Podle něj je sice nosná konstrukce v dobré kondici, ale do mostu zatéká, jsou poškozené úložné prahy, je nutná výměna ložisek a další opravy. „V původním plánu bylo provést opravu v příštím roce. Proto se do nedávné doby se zábradlím nic nedělalo. Nicméně do toho vstoupila po desetiletí připravovaná rekonstrukce křižovatky Mileta, která má být v příštím roce zahájená. Vznikla proto obava, že může především ve špičkách dojít k zahlcení křižovatky Brněnská. Proto bylo rozhodnuto o posunutí realizace opravy Malšovického nadjezdu o dva až tři roky,“ vysvětlil.
Správa silnic Královéhradeckého kraje poté zadala Údržbě silnic jako provizorní opatření nátěr zábradlí, aby nedělalo další roky ostudu. „Bylo zvoleno toto výrazně nejlevnější řešení. Na stav rezatého zábradlí jsme měli rovněž stížnosti. Pořídit nové zábradlí v řádu vyšších statisíců korun a v krátké době ho zase odstranit je podle našeho názoru výrazně horší řešení,“ doplnil ředitel s tím, že zábradlí je bezpečné a že kritizovaných děr je na víc než stometrovém zábradlí nanejvýš deset a vyskytují se pouze na výplních. „Správa silnic Královéhradeckého kraje u naší společnosti objednala výměnu těchto výplní, kterou provedeme během října,“ dodal.