Clona na sklo šetří čas. Dřív se používaly noviny

V minulosti se na sklo pokládaly noviny nebo deka. Moderní clony mají oproti tomu hliníkovou nebo termoizolační vrstvu, která pracuje s odrazem tepla a líp odolává větru. Technologie vychází z principů používaných u záchranářských izotermických fólií.

alu-clona-na-celni-sklo-auta-van-a-suv-proti-namraze-a-slunci-mega-204x95-cm-apa-32307-886x

Ilustrační foto.
Zdroj: auto-doplnky.com

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: auto-doplnky.com

Pomoci umí také vnitřní clona. Snižuje kondenzaci, která vzniká hlavně u starších aut nebo u vozů plných vlhkosti ze sněhu, mokrých bot či oblečení. Když vlhký vzduch přes noc narazí na studené sklo, vytvoří se ledový povlak. Vnitřní clona omezuje kontakt vzduchu se sklem a udržuje jeho povrch čistý.

Řidiči v diskusích i testech potvrzují, že clona dokáže ušetřit čas při škrabání skla a odklízení sněhu. Doporučují taky krátce zapnout ventilaci, aby se sklo po rozjezdu nemlžilo.

Autor: Sandra Tušková

Související

Dobíjecí stanice
Ekonomika Elektromobily

Elektromobilita v EU roste, Česko dál výrazně zaostává

profimedia-1050449929
Zahraniční Výročí

První Mercedes vyjel na silnici před 125 lety

Dobíjecí stanice
Domácí Elektromobily

Čeští řidiči si elektromobily chválí, vadí jim jen placení za dobíjení

INSID
Domácí

Inspektoři silniční dopravy odhalili přes tisíc přestupků