pondělí 22. prosince 2025

Clona na sklo šetří čas. Dřív se používaly noviny

V minulosti se na sklo pokládaly noviny nebo deka. Moderní clony mají oproti tomu hliníkovou nebo termoizolační vrstvu, která pracuje s odrazem tepla a líp odolává větru. Technologie vychází z principů používaných u záchranářských izotermických fólií.

alu-clona-na-celni-sklo-auta-van-a-suv-proti-namraze-a-slunci-mega-204x95-cm-apa-32307-886x

Ilustrační foto.
Zdroj: auto-doplnky.com

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: auto-doplnky.com

Pomoci umí také vnitřní clona. Snižuje kondenzaci, která vzniká hlavně u starších aut nebo u vozů plných vlhkosti ze sněhu, mokrých bot či oblečení. Když vlhký vzduch přes noc narazí na studené sklo, vytvoří se ledový povlak. Vnitřní clona omezuje kontakt vzduchu se sklem a udržuje jeho povrch čistý.

Řidiči v diskusích i testech potvrzují, že clona dokáže ušetřit čas při škrabání skla a odklízení sněhu. Doporučují taky krátce zapnout ventilaci, aby se sklo po rozjezdu nemlžilo.

Autor: Sandra Tušková

Související

nákla
Zahraniční Technologie

Nákladní dopravu čeká revoluce. Zmizí řidiči z kabin?

Dobíjecí stanice
Ekonomika Elektromobily

Elektromobilita v EU roste, Česko dál výrazně zaostává

profimedia-1050449929
Zahraniční Výročí

První Mercedes vyjel na silnici před 125 lety

Dobíjecí stanice
Domácí Elektromobily

Čeští řidiči si elektromobily chválí, vadí jim jen placení za dobíjení