Články o vztazích, výchově či motivaci vyhledává 67 procent Češek

Více než polovina Čechů na internetu aktivně vyhledává články o vztazích, výchově, motivaci či emocích. Více tyto texty shání ženy než muži.

žena počítač káva čtení

Ilustrační foto.
Zdroj: Pexels/Andrea Piacquadio

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Pexels/Andrea Piacquadio

Populárně-psychologické články, kam patří texty o vztazích, výchově dětí, motivaci či emocích, aktivně vyhledává na internetu více než polovina Čechů. Vyplývá to z výzkumu agentury Nielsen a ResSOLUTION Group. Více tyto články vyhledávají ženy (67 %) než muži (43 %). Nejčastějším důvodem, proč tyto články na internetu Češi hledají, je důležitost daného tématu (31 %) nebo hledání pomoci v problémové situaci (25 %). 14 procent články hledá jen proto, že se nudí. Necelá polovina (46 %) tento typ článků vůbec nevyhledává.

Články, které vážnou problematiku shrnují, do značné míry zjednodušují a mohou být zavádějící, přijímá 48 procent respondentů jako zdroj informací o daném tématu. Necelá čtvrtina je pak vnímá jako příležitost pro osobní růst. Více než dvě pětiny (44 %) srovnávají informace z článků s vlastním životem a názory. V otázce ovlivňování názorů byli respondenti zdrženliví, vliv těchto článků přiznala necelá pětina (19 %).

Autor: Šimon Mitro

Související

557623868_1211867704300297_2024098727155979568_n
Domácí

91 procent Čechů nevěří, že politici plní svoje sliby

ChatGPT
Zahraniční AI

Umělá inteligence proniká do práce Američanů

peníze
Ekonomika

Inflace dál zpomaluje. Ceny energií meziročně klesly

opalování
Domácí Zajímavosti

Češi podceňují ochranu před sluncem