Populárně-psychologické články, kam patří texty o vztazích, výchově dětí, motivaci či emocích, aktivně vyhledává na internetu více než polovina Čechů. Vyplývá to z výzkumu agentury Nielsen a ResSOLUTION Group. Více tyto články vyhledávají ženy (67 %) než muži (43 %). Nejčastějším důvodem, proč tyto články na internetu Češi hledají, je důležitost daného tématu (31 %) nebo hledání pomoci v problémové situaci (25 %). 14 procent články hledá jen proto, že se nudí. Necelá polovina (46 %) tento typ článků vůbec nevyhledává.
Články, které vážnou problematiku shrnují, do značné míry zjednodušují a mohou být zavádějící, přijímá 48 procent respondentů jako zdroj informací o daném tématu. Necelá čtvrtina je pak vnímá jako příležitost pro osobní růst. Více než dvě pětiny (44 %) srovnávají informace z článků s vlastním životem a názory. V otázce ovlivňování názorů byli respondenti zdrženliví, vliv těchto článků přiznala necelá pětina (19 %).