Cla na čínské elektromobily, které zavedla Evropská unie, dosahují až 48 procent. Opatření byla zavedena, aby byly evropské elektromobily konkurenceschopné. Čínské automobilky se proto rozhodli své modely vyrábět v EU. Například čínská firma Chery Automobile plánuje výrobu svého modelu Omoda E5 ve spolupráci se španělskou Ebro-EV Motors v Barceloně. Další výrobní závod zvažuje v Polsku, kde již firma Leapmotor spolupracuje s automobilkou Stellantis na výrobě městských vozů T03.
Čínská automobilka BYD plánuje stavbu továrny v Maďarsku a Turecku, zatímco Zeekr zvažuje výrobu ve Švédsku, kde vlastní automobilku Volvo. Tyto kroky přinášejí riziko pro evropské automobilové giganty, které jsou nuceny uzavírat partnerství s čínskými firmami kvůli slábnoucím globálním prodejům. Spolupráce s evropskými automobilkami se ukazuje jako strategický krok. Chery a Ebro plánují do roku 2029 vyrábět v závodě ve Španělsku 150 tisíc vozů ročně.