pátek 22. listopadu 2024

Čína začíná s novým SUV válcovat trh. Je velkým konkurentem Škodovky

Tiggo 7 od čínské automobilky Chery se začíná stávat hitem asijského trhu. Expanduje i do jiných částí světa, ačkoliv jeho příchod do Evropy zatím není jistý.

Chery_Tiggo_7_II_014_(cropped)

Tiggo 7 se z Číny valí na asijský a australský trh. Dorazit by mělo i do Evropy, ač se zatím neví kdy.
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Tiggo 7 se z Číny valí na asijský a australský trh. Dorazit by mělo i do Evropy, ač se zatím neví kdy.
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Pouhých 250 tisíc stojí v základní výbavě, která je však tak bohatá jako u jiných vozů ta střední, nové SUV čínské automobilky Chery Tiggo 7. To se díky ceně a podle odborníků na automobilový průmysl také kvalitou provedení začíná stávat hitem současného automobilového trhu. Jeden háček celá věc přece jen má, lákavou cenu 250 tisíc korun zatím garantuje jen pro asijský trh. V Austrálii, kde se Tiggo 7 začalo prodávat, stojí dvakrát tolik, což stejně na tamní poměry není vysoká cena.

A jaké tedy Tiggo 7 je? Ve srovnání s produkty mladoboleslavské Škodovky, kterým svým provedením konkuruje, stojí někde mezi Škodou Karoq a Škodou Kodiaq. Základní vybavení obsahuje LED světla, 18palcové ráfky, vyhřívaná sedadla, panoramatickou střechu, bezdrátové nabíjení telefonu, 360stupňovou kameru a mnoho dalšího, co například české vozy SUV běžně v základu nenabízejí. Velkou výhodou je také prostornost vozu, ačkoliv je o něco menší než právě Kodiaq. Faceliftované Tiggo 7 nyní nabízí modernější a prestižnější vzhled zvenku i uvnitř kabiny. K dispozici je také nový motor s výkonem 186 koní a točivým momentem 275 Nm.

Autor: Jan Skala

Související

cukrovka
Zahraniční Zdraví

Počet diabetiků se za 30 let zdvojnásobil. Evropa je stabilní, vzestup hlásí USA i Čína

profimedia-0936629660
Zahraniční

Tvrdé tresty pro hongkongské aktivisty vyvolaly mezinárodní kritiku

Oil-Rig
Ekonomika

Ceny ropy možná čeká strmý pád. Pokud tedy OPEC+ zruší omezení těžby

BYD
Ekonomika Elektromobily

Rekordní prodeje elektromobilů táhne Čína. Evropa zaostává