Čtyři sta metrů dlouhou lávku pro pěší a cyklisty otevřou dnes radní v Chebu, čímž dokončili jednu z největších investičních akcí města za řadu let. Lávka, která spojuje Riegerovu ulici se Švédským vrchem a vede nad železničním nádražím, je po Sky Bridge na Dolní Moravě druhou nejdelší stavbou svého druhu, kterou mohou využívat pěší. Co se týče využití ze strany cyklistů, patří ji v republikovém žebříčku prvenství.
„Další prvenství spočívá v tom, že překlenuje 43 kolejí, což je opět nejvíce v České republice. Ojedinělé je i technické řešení lávky. Její výstavba představovala naprosto unikátní operaci, která zatím nemá v České republice obdobu. Segment, který byl na Švédském vrchu vybetonován jako první, během následných výsuvů postupně doputoval až do Riegerovy ulice, kde byl letos v únoru s milimetrovou přesností zafixován,“ píše město na svém facebookovém účtu.
Stavba lávky začala v roce 2020. Nabrala zpoždění, když zkrachoval zhotovitel, společnost Raeder & Falge, a dva měsíce práce zcela stály. Životnost lávky by měla být minimálně 100 let.
„Samotná výstavba stála přibližně 200 milionů korun a na dalších zhruba 50 milionů pak přišly úhrady za zajištění výluk. Na ty mělo jít podle předběžných odhadů ještě o 20 milionů více, výslednou částku se však podařilo díky dobré koordinaci stavebních prací snížit. Poměrně výraznou část nákladů na výstavbu pokryje dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury ve výši necelých 90 milionů korun,“ stojí na městském facebookovém profilu.
Původní lávka na Švédský vrch byla kvůli špatnému technickému stavu stržena v roce 2016.