Od letošního roku se šíří společnosti programy využívající umělou inteligenci (AI) po vzoru ChatGPT. Společnost OpenAI spustila pro veřejnost ChatGPT bezplatně v listopadu loňského roku. Přestože se umělá inteligence dennodenně řeší v médiích a pokrok lze sledovat v řádu několika dnů, tak v zemi, kde ChatGPT vzniklo, o AI stále neslyšely dvě čtvrtiny obyvatel.
Podle průzkumu agentury Pew Research slyšelo o ChatGPT pouze 57 procent Američanů. Zveřejněný výzkum byl vytvořen během března, tudíž by nyní bylo procentuální zastoupení jistě vyšší. Zatímco o umělé inteligenci v podobě ChatGPT neslyšela pouze třetina mužů, tak o ní nikdy neslyšelo 51 procent žen.
Z výzkumu vyplynulo, že do konce března si někdy vyzkoušelo ChatGPT pouze 14 procent respondentů. Čím mladší dospělí jsou, tím spíše přišli do kontaktu s umělou inteligencí. ChatGPT si vyzkoušela necelá třetina Američanů ve veku 18 až 29 let, ale ve věku nad 50 let ani ne jeden z deseti.
Ti, co ChatGPT vyzkoušeli, ho nejčastěji použili pro zábavu, učení se novým věcem nebo pro úkoly v práci. Většina z těch, která si umělou inteligenci vyzkoušela, ji považuje spíše za užitečnou než zbytečnou. Pro 35 procent respondentů, kteří zkusili ChatGPT, je tato technologie velmi užitečná.