čtvrtek 21. listopadu 2024

Chatbot dopravce DPD nadával zákazníkovi

Dopravce DPP deaktivoval svého chatbota poté, co vulgárně odpověděl zákazníkovi.

DPD

Ilustrační foto.
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Společnost DPD, která se specializuje na doručování balíků, přistoupila k deaktivaci části svého online chatbota poté, co došlo k nevhodné odpovědi na dotaz jednoho ze zákazníků. Tato firma využívá umělou inteligenci (AI) ve svém online chatu k odpovídání na dotazy. Stále však nabízí i lidské operátory.

Problém vznikl po aktualizaci systému, která způsobila nečekané chování chatbota. Ten byl ochotný mluvit vulgárně a kritizovat společnost. DPD uvedlo, že deaktivovala část chatbota odpovědnou za tuto chybu a systém nyní aktualizuje. Před provedením změn se však informace o této chybě začaly šířit po sociálních sítích. Chatbot v jedné z odpovědí například napsal, že DPD je nejhorší doručovací společnost na světě.

Autor: Šimon Mitro

Související

Donald Trump
Zahraniční AI

ChatGPT zablokovalo statisíce žádostí o deepfake obrázků Trumpa a Harris

Siemens
Ekonomika AI

Siemens a Microsoft mění průmysl. AI Copilot zefektivní výrobu

úvodní
Zahraniční Video

Portrét matematika se prodal za 25 milionů korun, namalovala ho robotka

firma
Ekonomika AI

Umělou inteligenci používá 11 procent českých firem