středa 2. dubna 2025

Chatbot dopravce DPD nadával zákazníkovi

Dopravce DPP deaktivoval svého chatbota poté, co vulgárně odpověděl zákazníkovi.

DPD

Ilustrační foto.
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Společnost DPD, která se specializuje na doručování balíků, přistoupila k deaktivaci části svého online chatbota poté, co došlo k nevhodné odpovědi na dotaz jednoho ze zákazníků. Tato firma využívá umělou inteligenci (AI) ve svém online chatu k odpovídání na dotazy. Stále však nabízí i lidské operátory.

Problém vznikl po aktualizaci systému, která způsobila nečekané chování chatbota. Ten byl ochotný mluvit vulgárně a kritizovat společnost. DPD uvedlo, že deaktivovala část chatbota odpovědnou za tuto chybu a systém nyní aktualizuje. Před provedením změn se však informace o této chybě začaly šířit po sociálních sítích. Chatbot v jedné z odpovědí například napsal, že DPD je nejhorší doručovací společnost na světě.

Autor: Šimon Mitro

Související

profimedia-0975037805
Ekonomika AI

Musk spojí umělou inteligenci xAI se sítí X

Nvidia představila svého prvního humanoidního robota jménem Blue
Zahraniční AI

Skutečné Star Wars na dosah ruky. Nvidia představila svého humanoidního robota

Umělá inteligence
Zahraniční AI

Evropská pravidla pro AI vyvolávají obavy u technologických firem

OpenAI
Zahraniční AI

Britský úřad zrušil vyšetřování dohody mezi Microsoftem a OpenAI