Chatbot dopravce DPD nadával zákazníkovi

Dopravce DPP deaktivoval svého chatbota poté, co vulgárně odpověděl zákazníkovi.

DPD

Ilustrační foto.
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Společnost DPD, která se specializuje na doručování balíků, přistoupila k deaktivaci části svého online chatbota poté, co došlo k nevhodné odpovědi na dotaz jednoho ze zákazníků. Tato firma využívá umělou inteligenci (AI) ve svém online chatu k odpovídání na dotazy. Stále však nabízí i lidské operátory.

Problém vznikl po aktualizaci systému, která způsobila nečekané chování chatbota. Ten byl ochotný mluvit vulgárně a kritizovat společnost. DPD uvedlo, že deaktivovala část chatbota odpovědnou za tuto chybu a systém nyní aktualizuje. Před provedením změn se však informace o této chybě začaly šířit po sociálních sítích. Chatbot v jedné z odpovědí například napsal, že DPD je nejhorší doručovací společnost na světě.

Autor: Šimon Mitro

Související

Nvidia
Ekonomika Technologie

USA zpřísní export čipů pro umělou inteligenci. Změnu pocítí i Česko

Carebot
Domácí AI

Umělá inteligence pomáhá v táborské nemocnici s diagnostikou

deepfake
Zahraniční AI

Británie zavádí tresty za vytváření a šíření sexuálně explicitních deepfake obrázků

artificial-intelligence-2167835_960_720
Zahraniční AI

Umělá inteligence nahradí v následujících letech mnoho lidských zaměstnanců