středa 14. května 2025

Chatbot dopravce DPD nadával zákazníkovi

Dopravce DPP deaktivoval svého chatbota poté, co vulgárně odpověděl zákazníkovi.

DPD

Ilustrační foto.
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Společnost DPD, která se specializuje na doručování balíků, přistoupila k deaktivaci části svého online chatbota poté, co došlo k nevhodné odpovědi na dotaz jednoho ze zákazníků. Tato firma využívá umělou inteligenci (AI) ve svém online chatu k odpovídání na dotazy. Stále však nabízí i lidské operátory.

Problém vznikl po aktualizaci systému, která způsobila nečekané chování chatbota. Ten byl ochotný mluvit vulgárně a kritizovat společnost. DPD uvedlo, že deaktivovala část chatbota odpovědnou za tuto chybu a systém nyní aktualizuje. Před provedením změn se však informace o této chybě začaly šířit po sociálních sítích. Chatbot v jedné z odpovědí například napsal, že DPD je nejhorší doručovací společnost na světě.

Autor: Šimon Mitro

Související

AI
Ostatní

Umělá inteligence změní pracovní trh. Některé pozice zaniknou, jiné vzniknou

novinář
Zahraniční

OSN varuje před rostoucími hrozbami pro novináře

firma
Domácí AI

Zbytečná práce trápí Čechy. Umělá inteligence ohrožuje mladé pracovníky

konference o umělé inteligenci ve veřejné správě
Domácí

Jihočeský kraj nasadil chatbota. AI pomáhá veřejnosti i zaměstnancům