pátek 14. listopadu 2025

Chatbot dopravce DPD nadával zákazníkovi

Dopravce DPP deaktivoval svého chatbota poté, co vulgárně odpověděl zákazníkovi.

DPD

Ilustrační foto.
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Společnost DPD, která se specializuje na doručování balíků, přistoupila k deaktivaci části svého online chatbota poté, co došlo k nevhodné odpovědi na dotaz jednoho ze zákazníků. Tato firma využívá umělou inteligenci (AI) ve svém online chatu k odpovídání na dotazy. Stále však nabízí i lidské operátory.

Problém vznikl po aktualizaci systému, která způsobila nečekané chování chatbota. Ten byl ochotný mluvit vulgárně a kritizovat společnost. DPD uvedlo, že deaktivovala část chatbota odpovědnou za tuto chybu a systém nyní aktualizuje. Před provedením změn se však informace o této chybě začaly šířit po sociálních sítích. Chatbot v jedné z odpovědí například napsal, že DPD je nejhorší doručovací společnost na světě.

Autor: Šimon Mitro

Související

umělá inteligence
Zahraniční AI

Umělá inteligence by mohla ukončit testování na zvířatech

datové centrum
Domácí

Spotřeba energie v datových centrech roste. Vědci přišli na to, jak ji snížit

inteligentní chatbot
Domácí

Český chatbot dokáže předvídat požáry nebo ohrožené oblasti při povodni

Amazon
Zahraniční AI

Amazon zajistí OpenAI výpočetní výkon za 38 miliard dolarů