Během prvních tří měsíců roku přijelo do českých hotelů, penzionů a dalších ubytovacích zařízení celkem 4,1 milionu hostů. Z nich bylo 53 procent domácích turistů a 47,5 procent cizinců, přičemž nejvíce zahraničních návštěvníků dorazilo z Německa, Polska a Slovenska. Počet ubytovaných turistů meziročně mírně vzrostl.
Zajímavý je také nárůst turistů ze vzdálených zemí jako USA, Izrael či Čína, kteří nejčastěji míří do Prahy, Královehradeckého a Jihomoravského kraje. Například návštěvy Izraelců meziročně vyskočily o více než 58 procent. Česká centrála cestovního ruchu v rámci globálních i regionálních kampaní propaguje Česko jako atraktivní destinaci nejen v Evropě, ale i na asijských trzích, včetně Číny.
Nejvíce turistů se v prvním čtvrtletí ubytovalo v Praze (1,6 milionu), následoval Královehradecký a Jihomoravský kraj. Nejdelší pobyty pak eviduje Karlovarsko, kde návštěvníci zůstávají v průměru téměř pět dnů. Hotely zaznamenaly přes 1,2 milionu hostů, z nichž více než polovina byli zahraniční návštěvníci, zejména z Německa, Slovenska, Velké Británie a Itálie.
Ředitel CzechTourism František Reismüller zdůraznil, že cílem je udržet růst návštěvnosti a prodloužit délku pobytů. Kromě tradičních evropských trhů se zaměřují i na atraktivní vzdálené destinace, jako jsou Kanada či arabské země. Celkově tak český cestovní ruch potvrzuje návrat k předcovidové síle a těší se z rostoucího zájmu turistů z celého světa.