Agentura letos spustila celostátní mapování přístupných turistických cílů ve spolupráci se Sítí bez bariér. Cílem je ověřit skutečný stav v terénu, ne jen deklarace provozovatelů. Obě instituce své kroky ukotvily v memorandu, které má zajistit dlouhodobou spolupráci.
Součástí aktivit je také vzdělávání. CzechTourism nabízí bezplatný online kurz o komunikaci s lidmi se zdravotním postižením a připravuje další moduly včetně digitální přístupnosti či služeb pro neslyšící. Probíhají i praktické workshopy v regionech.
Lidé s postižením chtějí cestovat jako ostatní, ale narážejí na fyzické i informační bariéry. Častým problémem je nepřesnost údajů na webech nebo nedostatek vizuálních informací pro neslyšící. Proto CzechTourism vytvořil i sekci s videi v českém znakovém jazyce.
Přístupnost se promítá také do propagace Česka v zahraničí – letos proběhly dva bezbariérové influencer tripy, které ukázaly Prahu, střední Čechy i jižní Moravu očima vozíčkářů.
CzechTourism označuje přístupnost za dlouhodobou prioritu. Cílem je, aby se Česko stalo destinací otevřenou všem bez rozdílu.