"Moc to drncalo". "Letuška byla nepříjemná". "Pilot s námi přistával jako s kupou hnoje". I to jsou věty, které čtou šéfové posádek v českém letectví. Podobných stížností přijdou desítky za měsíc, většina je bez podpisu.
Lidé si nestěžují na technické nedostatky nebo ohrožení bezpečnosti, ale spíš vyjadřují subjektivní pocity z letu či chování posádky. Kritika bez uvedení jména stěžovatele ale působí podle odborníků spíš jako osobní útok než podnět, se kterým lze pracovat.
Pro piloty představují podobné reporty zátěž, protože můžou poškodit jejich profesní pověst, aniž by měli možnost reagovat nebo situaci vysvětlit.
Letecké společnosti mají sice nastavené mechanismy pro vyřizování připomínek, ale u anonymních podnětů je ověřování obtížné. Firmy proto apelují na cestující, aby problémy řešili otevřeně a oficiální cestou.