České obchodní řetězce letos nakoupily přes 182 tun čerstvého chřestu od místních pěstitelů, přičemž největší úspěch zaznamenaly prodejny Lidl, Kaufland a Billa, které obdržely ocenění od ministra zemědělství Marka Výborného (KDU-ČSL). Nejprodávanější byl zelený chřest, jehož se prodalo 98 tun, zatímco bílý tvořil 84 tun.
Ministr Výborný ocenil návrat českého chřestu na domácí stoly jako zdravou a kvalitní volbu. Podle Tomáše Prouzy, prezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR, dokládá úspěch českého chřestu rostoucí zájem řetězců o lokální potraviny a jejich dobrou spolupráci se zemědělci.
Tato ocenění jsou udělována každoročně od roku 2021, aby podpořila prodej českých potravin. Hlavní domácí pěstitel, Český chřest, letos produkoval chřest na 200 hektarech a sklidil 210 tun. Přesto byla úroda kvůli nepřízni počasí podprůměrná.