Jedna z největších investic do české železnice míří do České Třebové. Rekonstrukce tamního uzlu vyjde na 20 miliard korun a výrazně zlepší podmínky pro cestující i nákladní dopravu. Největší dopad na provoz se očekává v roce 2028, kdy dočasné výluky omezí především regionální spoje.
Během modernizace nahradí osobní vlaky autobusová doprava, přičemž dálkové spoje budou i nadále zastavovat. Cestující se dočkají kompletně zrekonstruovaných a zastřešených nástupišť, vyššího komfortu a lepšího přístupu díky novým výtahům a podchodu pod celým kolejištěm. Vznikne také nová lávka spojující nádraží se Semanínskou ulicí.
Projekt zahrnuje obnovu 72 kilometrů kolejí, stovek výhybek a desítek mostů, přičemž se zvýší maximální rychlost vlaků na 80 km/h. Modernizace zasáhne i okolní úseky do Třebovic, Opatova a Dlouhé Třebové, kde se počítá s rekonstrukcí mostů a instalací protihlukových stěn.
Podle ministra dopravy Martina Kupky projede Českou Třebovou denně asi 500 vlaků a modernizace zlepší bezpečnost i kapacitu stanice. Na financování se podílí Evropská unie, která poskytne 7 miliard korun. Rekonstrukci provede konsorcium firem Eurovia CZ, Strabag Rail a další.