V Evropě je vodíková mobilita stále v počátcích, přičemž Česko se vyjímá mezi státy EU, které již provozují vodíkové plnicí stanice. Zatímco většina členských zemí nemá žádnou takovou stanici, Česká republika má k dispozici čtyři, všechny s vysokotlakým plněním. Tento krok je součástí širšího plánu na dekarbonizaci dopravy, jenž je zahrnut v Národním akčním plánu čisté mobility.
V rámci Evropské unie je v současnosti 269 vodíkových plnicích stanic, přičemž většinu z nich najdeme v Německu, Francii a Nizozemsku. Tyto tři země tvoří více než 80 procent všech stanic v EU, zatímco v 16 zemích není žádná stanice. Vodíková infrastruktura v Česku je dostupná prostřednictvím aplikace Vodíková mapa ČR, která poskytuje detailní přehled o stanicích a projektech zaměřených na vodíkovou mobilitu.
I přes tento pozitivní krok zůstává vodíková mobilita v České republice v počáteční fázi. V současnosti je u nás registrováno 29 vozidel s vodíkovým palivovým článkem, z toho většina je soustředěna v Praze. Tento počet je nicméně velmi nízký v porovnání s Německem či Francií, kde jsou registrace v řádu tisíců. Významný podíl na rozvoji vodíkové mobility má projekt Národního centra vodíkové mobility, který se zaměřuje na urychlení přechodu na vodíková vozidla v Česku.
Zajímavým ukazatelem pro budoucnost této technologie je poměr počtu vozidel na jednu plnicí stanici, který je v Česku 7. To je relativně nízké číslo, což poukazuje na pomalý rozvoj vodíkové infrastruktury. Ve srovnání s více než 6,5 miliony bateriových elektromobilů v EU, vodíková mobilita stále čeká na masivnější adopci.