V srpnu narostl počet turistů v Česku meziročně o devět procent. Celkem po republice cestovalo v srpnu 1,604 milionu lidí, což je dokonce o dvě procenta více než v předcovidovém srpnu 2019. Turistů sice bylo více než před pandemií, ale za nárůstem nestojí cestovatelé za zahraničí, ale našinci. Cizinců bylo letos v srpnu v porovnání s totožným měsícem roku 2019 o 11 procent méně (867,5 tisíc), ale naopak Čechů cestovalo po republice o 23 procent více (736,5 tisíc).
Pro českou ekonomiku jsou zahraniční turisté „výhodnější“ než ti čeští a to z jednoho prostého důvodu – utratí víc. Zatímco průměrná denní útrata domácího turisty související s cestováním po Česku byla letos ve druhém čtvrtletí 812 korun, jeden každý cizinec utrácel víc než třikrát tolik, v průměru 2 523 korun. „Dostat do Česka víc turistů za zahraničí je výhodné pro všechny. Utrácejí u nás víc, což znamená větší příjmy v místech, která navštíví, ať už se jedná o už zmiňované hotely, vlastní turistické cíle a také restaurace, kde se během pobytu či výletu nají,“ řekla Veronika Janečková, ředitelka odboru produkt managementu, výzkumu a B2B spolupráce České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.
„Tuzemská gastronomie má obrovský potenciál nalákat do Česka turisty z celého světa. Je součástí kulturního turismu, který patří mezi jeden z nejrychleji rostoucích segmentů cestovního ruchu a podle Světové organizace cestovního ruchu (UNWTO) celosvětově tvoří 40 % turismu,“ dodala Janečková.
„Abychom do Česka nalákali co nejvíc hostů za zahraničí, spustili jsme druhou vlnu kampaně Unexpected Traditions. Navazuje na jarní vlnu a reprezentuje vánoční a zimní sportovní tradice Česka netradičním způsobem. Například na Vánoce lákáme turisty k neobvyklému nakupování vánočních dárků – spíš, než hledat výhodné ceny v shopping centrech doporučujeme užít si romantickou atmosféru vánočních trhů na náměstích českých měst či na vybraných hradech a zámcích. Regiony, které nabízejí sjezdové či klasické lyžování pak reprezentují vizuály ukazující zimní krásu i tajemství českých hor,“ řekl František Reismüller , ředitel odboru marketingu a zahraničních zastoupení CzechTourism.