Ministerstvo pro místní rozvoj posiluje cestovní ruch nejen reklamou, ale i modernizací infrastruktury a podporou regionů. Výrazná podpora směřuje do Jeseníků, kde se obnovuje turismus po povodních. Velká část financí půjde na rozvoj horské služby, rekonstrukci tras a vylepšení informačních systémů. Kromě toho se letos spustí portál eTurista, který ulehčí hoteliérům administrativu.
V roce 2023 Česká ubytovací zařízení navštívilo 22,8 milionu hostů, což je nejvíce za poslední dekádu. Zahraniční turisté tvořili 46 procent z nich, především z Německa, USA, Británie a Itálie. Průměrná délka pobytu dosáhla 3,5 dne a počet zahraničních hostů meziročně vzrostl o téměř 10 procent.
CzechTourism v roce 2024 investoval do globální reklamní kampaně 37 milionů korun, což přineslo 820 milionů zobrazení reklamy a přes dva miliony prokliků. Kampaň ve Velké Británii a Španělsko vedla k prodloužení pobytů turistů o více než jeden den. Díky spolupráci v rámci V4 se podařilo přilákat do Česka tisíce turistů z USA a Asie. Důležitou roli sehrálo obnovení přímé letecké linky mezi Pekingem a Prahou.
V roce 2025 CzechTourism investuje 450 milionů korun do marketingu a inovací. Klíčovým zaměřením bude aktivní turismus, golf, lázeňství a cílení na Čínu a Kanadu. Společná kampaň V4 představí střední Evropu čínským cestovatelům s dm s d\u016razem na historii, kulturu a gastronomii. CzechTourism tak chce udržet dynamiku růstu a přilákat ještě větší počet bonitních turistů.