Odborníci z praxe přinášejí do výuky nejen znalosti svého oboru, ale také reálné zkušenosti, které mohou studentům pomoci lépe pochopit učivo. Jejich zapojení do škol by mohlo obohatit vzdělávací proces a připravit studenty lépe na profesní život.
Mnoho odborníků z různých oborů, kteří by mohli zaplnit prázdná pedagogická místa, kterých v republice přibývá, se rozhoduje pro doplnění pedagogického vzdělání prostřednictvím pedagogického minima. To je však často zpoplatněné a jeho cena se může vyšplhat až na desítky tisíc korun. Když si k tomu zájemce přičte i náklady na ubytování, a dopravu plus časovou investici, za celé studium, tak se může dostat až na sto tisíc korun. Pro mnoho zájemců je to překážka, kvůli které svou budoucí kariéru v učitelství nakonec vzdají.
Dalším problémem je administrativní náročnost celého procesu. Zájemci o učitelskou profesi musí často procházet složitým systémem akreditací a schvalování, což může odradit i ty nejmotivovanější.
Ministerstvo školství chce bojovat s nedostatkem učitelů navyšováním kapacit pedagogických fakult a zlepšením podmínek pro učitele. Každý rok ale z fakult pro učitele vychází o tisíce lidí méně než v letech minulých a odborníci upozorňují, že pokud se situace nezmění, naše školství bude zhruba za pět let čelit extrémní personální krizi.