Klíč je v datech. Ministerstvo školství má k dispozici nepřeberné množství dat, se kterými zatím nedokázalo efektivně nakládat. To by se však mělo změnit. „Chceme být srozumitelní a skutečně efektivně využívat to, co už k dispozici máme, a dobře nastavit systém propojování těchto dat,“ řekla náměstkyně ministra školství Martina Běťáková. Projekt Datově-analytická podpora pro hodnocení a řízení vzdělávací soustavy ČR má za úkol zpřehlednit a zefektivnit využívání dat tak, aby docházelo k cílenější podpoře škol, žáků i učitelů.
Díky analýzám bude možné například identifikovat regiony a školy se slabšími výsledky a poskytnout jim cílenou podporu. „Data o vzdělávání budou dále propojována s daty z trhu práce, což umožní identifikovat podmínky přispívající k lepší uplatnitelnosti absolventů na trhu práce,“ uvedl vrchní ředitel sekce informatiky, statistiky a analýz MŠMT Václav Jelen. „Specifická pozornost bude věnována školám v sociálně vyloučených lokalitách,” doplnil náměstek ústředního školního inspektora Karel Kovář.
„Datová politika, jejíž zkvalitnění je cílem tohoto projektu, je nutnou podmínkou pro jakékoliv další činnosti. Jedná se o systémový projekt, jehož dopad je plošný na celé území Česka a který má proměnit vzdělávací ekosystém. V tomto případě díky kvalitním a spolehlivým datům,“ dodal náměstek pro řízení sekce operačních programů Václav Velčovský.