pondělí 31. března 2025

České dráhy chtěly ojeté vozy z Německa. Z kontraktu nakonec vycouvaly

České dráhy odsunuly problém v dálkové dopravě na příští rok. Nákup zastaralých německých vozů by jej nevyřešil.

railway_steam_locomotive_steam_smoke_winter_snowy_vehicles-771576

České dráhy budou řešit nedostatek vozů pro dálkovou dopravu jinak než nákupem německých ojetin.
Zdroj: PxHere

  • České dráhy budou řešit nedostatek vozů pro dálkovou dopravu jinak než nákupem německých ojetin.
  • Zdroj: PxHere

Jako příliš rizikové a s velkou pravděpodobností závad, tak vyhodnotili experti Českých drah nákup, který tuzemský dopravní kolos chtěl udělat s německou Deutsche Bahn. Nákupem dvaceti použitých vozů chtěly České dráhy posílit dálkovou dopravu zejména v nákladním sektoru. Výrazným argumentem proto, aby tuzemský podnik od kontraktu ustoupil, byl fakt, že Německem nabízené vozy byly delší dobu mimo provoz.

„Měly starší výzbroj, různé technické závady a do našeho parku by přinesly i některé atypické prvky. Neměli jsme možnost plně ověřit jejich funkčnost a s ohledem k jejich zastaralosti bylo i po zprovoznění vysoké riziko jejich nízké míry spolehlivosti a vyššího správkového stavu. Jejich zprovoznění na požadované úrovni by si vyžádalo další náklady,“ vysvětlil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Nedostatek vozů pro dálkovou dopravu by České dráhy měly vyřešit jinak, a to už příští rok přebíráním souprav ComfortJet.

Autor: Jan Skala

Související

vizualizace olomouckého střediska údržby Českých drah po rekonstrukci haly B.
Domácí

Olomoucké depo projde rozsáhlou modernizací. První část začala včera

fotovoltaika Českých drah
Domácí

Depa Českých drah zezelenají. Dostanou fotovoltaiku

Stanice Mariánské Lázně
Domácí

Na cestující z Mariánských Lázní do Plané čeká nejedna komplikace

Vlak Českých drah
Domácí

Nepřetržitá výluka na železniční trati Znojmo – Okříšky potrvá pět měsíců