Česká pošta vysvětluje systém rušení poboček

Zástupce České pošty na tiskové konferenci vysvětloval systém rušení poboček a propouštění lidí.

Česká pošta

Ilustrační foto.
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Pověřený zástupce generálního ředitele České pošty Miroslav Štěpán dnes na tiskové konferenci komentoval aktuální dění kolem rušení poboček České pošty. Počet poboček se má od prvního července snížit o tři stovky na 2 900, kompletní seznam najdete v našem předešlém článku. „Docházková vzdálenost na nejbližší pobočku by měla být tři kilometry vzdušnou čarou,“ uvedl Štěpán.

Zrušením poboček chce Česká pošta ušetřit 700 milionů korun ročně. Celkem by se mělo zrušit 950 pracovních míst, což je o více než tisíc méně než se původně předpokládalo. Část zaměstnanců by podle Štěpána mohla najít uplatnění v rámci jiných služeb nebo v rámci projektu Pošta partner. Konkrétní zaměstnanci se o zrušení pracovního místa doví 21. dubna. Ti, kterých se to týká, dostanou od pošty odškodnění.

V systému rušení poboček hrály klíčovou roli faktory jako návštěvnost, počet transakcí, celková ekonomika provozu, ale i vzdálenost od MHD či bezbariérový přístup.

Autor: Šimon Mitro

Související

Kolky
Domácí

Česká pošta přestala vykupovat kolky. Lidé vrátili ceniny za 20 milionů korun

Bohumil Heizn
Domácí

Česká pošta vydává novou známku, zobrazuje Bohumila Heinze

profimedia-0887188421
Domácí

Česká pošta připravuje prodej budovy v Jindřišské

Česká pošta
Domácí

Výplata dávek poštou zdraží. Klienti mohou ušetřit převodem na účet