Česká pošta vysvětluje systém rušení poboček

Zástupce České pošty na tiskové konferenci vysvětloval systém rušení poboček a propouštění lidí.

Česká pošta

Ilustrační foto.
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Pověřený zástupce generálního ředitele České pošty Miroslav Štěpán dnes na tiskové konferenci komentoval aktuální dění kolem rušení poboček České pošty. Počet poboček se má od prvního července snížit o tři stovky na 2 900, kompletní seznam najdete v našem předešlém článku. „Docházková vzdálenost na nejbližší pobočku by měla být tři kilometry vzdušnou čarou,“ uvedl Štěpán.

Zrušením poboček chce Česká pošta ušetřit 700 milionů korun ročně. Celkem by se mělo zrušit 950 pracovních míst, což je o více než tisíc méně než se původně předpokládalo. Část zaměstnanců by podle Štěpána mohla najít uplatnění v rámci jiných služeb nebo v rámci projektu Pošta partner. Konkrétní zaměstnanci se o zrušení pracovního místa doví 21. dubna. Ti, kterých se to týká, dostanou od pošty odškodnění.

V systému rušení poboček hrály klíčovou roli faktory jako návštěvnost, počet transakcí, celková ekonomika provozu, ale i vzdálenost od MHD či bezbariérový přístup.

Autor: Šimon Mitro

Související

Czech POINT
Domácí

Lidé mohou nyní na poště požádat o úplný výpis z úvěrových registrů

armáda ČR
Domácí

Budovy pošt dostane armáda. Vzniknou nové posádky po celé zemi

ePortál ČSSZ
Domácí

Papírové oznámení o valorizaci důchodů končí

Česká pošta
Domácí

Rozvážka léků nebo vyplňování online formulářů. I to by měli dělat pošťáci