Od začátku března mohou občané využít pobočky České pošty k podání žádostí pro Zdravotní pojišťovnu Ministerstva vnitra prostřednictvím ePodání. Pilotní projekt, který probíhá na pěti vybraných poštách, umožňuje přetvořit papírové žádosti do digitální podoby a zaslat je pojišťovně k dalšímu zpracování. Tento projekt potrvá až do konce srpna.
Cílem je usnadnit občanům podání žádostí pro pojišťovnu, přičemž pracovníci pošty fungují pouze jako podatelná. Nezapojují se do dalších kroků mezi pojištěncem a pojišťovnou. Podle Martiny Ivanové, ředitelky pobočkové sítě České pošty, by tento projekt mohl být rozšířen na více poboček i po dokončení pilotní fáze.
Projekt také pomáhá pojištěncům, kteří nemají přístup k digitálním nástrojům, nebo s nimi mají problémy. Denisa Kalousková, ředitelka ZP MV ČR, uvedla, že tento krok přispěje k digitalizaci a zefektivnění procesu žádostí, čímž se zkrátí doba zpracování a sníží náklady na manuální zpracování papírových dokumentů. Pošta navíc jedná o zapojení dalších pojišťoven do projektu.