Zjednodušit správu účtů, omezit papírování a zrychlit vyřizování žádostí, takové jsou nejbližší cíle České národní banky ve vztahu k jejím klientům. S tím se také váže elektronická komunikace, na níž ČNB začíná klást čím dál větší důraz, a také reorganizace pobočkové sítě, která by se měla sloučit pouze ve dva regiony – Čechy a Moravu.
Z toho důvodu banka zavře pokladny v některých ze svých pobočkách a vklady a výběry bankovek tak bude možné dělat už pouze v Praze, Hradci Králové, Brně a Ostravě. Pokladny se od 1. listopadu letošního roku zavřou například v Plzni, Českých Budějovicích a Ústí nad Labem. Bezhotovostní platby bude v těchto místech možné uskutečnit do roku 2026.
ČNB se netají tím, že v budoucnu se svými klienty bude komunikovat už výhradně pouze elektronicky.