Podle dat Asociace televizních organizací strávili Češi u televize během loňského roku v průměru 4 hodiny a dvě minuty. To je nejvíce za posledních devět let, pro porovnání v roce 2018 to byly 3 hodiny a 45 minut a v roce 2013 dokonce 3 hodiny a 39 minut. „Kromě covidové pandemie svoji nezanedbatelnou roli sehrála i kvalitní a pestrá programová nabídka. Odsledovaná doba potvrzuje fakt, že televize je u nás stále velmi silným médiem,“ uvedla Vlasta Roškotová, jednatelka Asociace televizních organizací.
Češi upřednostňují tuzemské pořady, filmy a seriály nad těmi zahraničními. „Dle dat z projektu měření sledovanosti tvořila místní (česká či československá) tvorba v posledních pěti letech 41 procent veškerého vysílání zmíněných TV skupin. Podíl lokálních pořadů na sledovanosti je však dlouhodobě podstatně vyšší, představuje až 60 procent,“ popsala Tereza Šimečková, Managing Director Nielsen Admosphere.
Zájem o českou tvorbu dokládají i letošní nejsledovanější seriály. Nejsledovaější byl letos díl seriálu Devadesátky, který na České televizi sledovalo přes 2,4 milionu diváků starších 15 let. Na Nově byl nejúspěšnější seriál Modrava, nejsledovanější díl vidělo téměř 1,8 milionu diváků. Na Primě u diváků vítězí seriál ZOO, nejsledovanější epizodu sledovalo 1,45 milionu diváků.