Podle výzkumu agentury AMI Digital, který každoročně ukazuje, jak lidé tráví čas v online prostoru, se Čechům povedlo omezit pobyt na sociálních sítích. Podle šetření tráví letos Češi na sociálních sítích v průměru 147 minut, což je o sedmnáct minut méně než loni. Nejčastějšími důvody k požívání sociálních sítí jsou kontakt s přáteli (84 %), zábava (83 %) a zdroj informací (77 %).
Většina z nás se na sociální sítě připojuje výhradně z mobilu, činí tak 87 procent dotázaných. Značné rozdíly v používání sociálních sítí jsou v různých věkových kategoriích. Zatímco takřka celá Generace Z (ti narození od roku 2000 do roku 2010) používá sociální sítě denně (94 %), tak starší generace jim tolik neholdují. V případě mileniálů (narození od roku 1981 do roku 1999) používá sociální sítě denně 81 procent z nich a v případě Generace X (narozeni 1965 až 1980) je to 77 procent. Ti narození před rokem 1965, jež jsou označováni jako Boomeři, je používají denně v 58 procentech případů.
Nejrychleji roste čínská sociální síť TikTok. V roce 2022 ji používalo kolem dvaceti procent internetové populace, nyní je to již téměř jedna třetina. Stabilně od roku 2017 roste Instagram, který se těší oblibě i u Generace Z. Celkově ho používá šedesát procent Čechů. Naopak klesá Facebook. Ještě loni ho používalo přes 90 procent Čechů, nyní je to jen 87 procent.