AI Češi nejčastěji zapojují do osobního života. Ve zaměstnání s ní pracuje necelá polovina lidí, při studiu pak 14 procent. Největší podíl aktivních uživatelů je mezi mladými ve věku 18 až 26 let, umělou inteligenci v každodenním životě použije téměř 90 procent z nich.
Přestože popularita chytrých nástrojů roste, lidé v některých případech stále upřednostňují osobní kontakt. Například při řešení sporů nebo citlivých záležitostí se většina raději obrátí na člověka za přepážkou nebo v kanceláři.
Firmy vidí v umělé inteligenci zejména přínos v oblasti bezpečnosti. Mnohé z nich ji využívají k ochraně plateb nebo osobních údajů svých zákazníků. Systémy dokáží v reálném čase vyhodnocovat data z miliard transakcí a odhalovat podezřelé chování. Stejně důležitou roli hraje AI v kybernetické ochraně a v rychlejším zákaznickém poradenství.
Budoucnost AI se podle firem posouvá i k digitálním nákupním agentům, kteří by mohli za uživatele nejen vyhledávat, ale rovnou objednávat zboží. To by mohlo zásadně změnit podobu internetového nakupování.