Navzdory inflaci a zvyšujícím se životním nákladům v minulém roce se předplatného streamovacích služeb vzdalo jen deset procent uživatelů, a to především z ekonomických důvodů. Celá polovina z nich má ale v plánu si v budoucnu streamovací službu znovu předplatit.
Téměř třetina obyvatel země si loni obnovila nebo zřídila nové předplatné streamovacích služeb, nejčastěji se jedná o Netflix, Voyo, Disney+ a HBO Max. Oblíbená je také hudební platforma Spotify.
Většina Čechů své předplatné sdílí s ostatními členy své blízké či vzdálené rodiny nebo se svými přáteli. Minimálně jednu z videostreamovacích služeb sdílí mimo svou domácnost přinejmenším 36 procent předplatitelů. Šest procent respondentů uvedlo, že své přístupové údaje poskytlo třem a více domácnostem.
„Ceny služeb narůstaly, a tak se začali zákazníci chovat tak, aby to pro ně bylo co nejvýhodnější. Sdílení účtu řada z nich nevnímá jako problém. Některé streamovací platformy proti tomu začínají bojovat například tím, že po předplatitelích požadují připojení ze stejné wi-fi, čímž komplikují používání účtu jinými domácnostmi. Do budoucna očekávám, že platformy budou proti sdílení účtů vystupovat ještě razantněji, ale současně nabídnou například slevu pro sdílení předplatného dalším stranám,“ říká expert na telekomunikaci v českém zastoupení Deloitte Jan Kudlák.