pátek 21. listopadu 2025

Češi preferují při online nakupování rychlost a přehlednost

Online nakupování se mění rychlým tempem a český zákazník na něj má stále vyšší nároky.

eshop

Ilustrační foto.
Zdroj: Pexels / AS Photography

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Pexels / AS Photography

Studie E-commerce study 2024, kterou pro Asociaci pro elektronickou komerci (APEK) zpracovala Nielsen ve spolupráci s ResSOLUTION Group, odhaluje trendy mezi českými i globálními spotřebiteli. Ukazuje, že nakupující očekávají personalizaci, snadný přístup k produktům a rychlé dodání. Roste také důraz na ekologii, například uhlíkově neutrální zásilky, a popularita mobilního nakupování.

Zatímco ve světě se stále častěji nakupuje přes sociální sítě jako Instagram nebo TikTok, Češi zůstávají spíše konzervativní. Preferují přehledné eshopy a často dávají přednost lokálním prodejcům před globálními giganty. Důležitými faktory jsou transparentnost cen a pohodlí při nákupu.

I u českých zákazníků se začíná projevovat zájem o udržitelnější způsoby nakupování, což nutí eshopy přizpůsobovat své služby. Studie také sleduje reklamní výdaje v segmentu e-commerce, kde nejsilnější hráči investují zejména do online reklamy. Trendy v online nakupování jasně ukazují, že zákazníkům záleží nejen na ceně, ale i na kvalitě celkového nákupního zážitku.

Autor: Šimon Mitro

Související

koncert
Hudba Zajímavosti

Koncert, nebo sex? Většina lidí má jasno

slevy
Domácí Nakupování

Zákazníci slevy milují, ale falešné ceny je nebalamutí

Dobíjecí stanice
Domácí Elektromobily

Čeští řidiči si elektromobily chválí, vadí jim jen placení za dobíjení

Podpis koaliční smlouvy
Domácí

Vláda ANO s SPD a Motoristy je pro voliče SPOLU i STAN nepřijatelná