pátek 29. listopadu 2024

Češi preferují při online nakupování rychlost a přehlednost

Online nakupování se mění rychlým tempem a český zákazník na něj má stále vyšší nároky.

eshop

Ilustrační foto.
Zdroj: Pexels / AS Photography

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Pexels / AS Photography

Studie E-commerce study 2024, kterou pro Asociaci pro elektronickou komerci (APEK) zpracovala Nielsen ve spolupráci s ResSOLUTION Group, odhaluje trendy mezi českými i globálními spotřebiteli. Ukazuje, že nakupující očekávají personalizaci, snadný přístup k produktům a rychlé dodání. Roste také důraz na ekologii, například uhlíkově neutrální zásilky, a popularita mobilního nakupování.

Zatímco ve světě se stále častěji nakupuje přes sociální sítě jako Instagram nebo TikTok, Češi zůstávají spíše konzervativní. Preferují přehledné eshopy a často dávají přednost lokálním prodejcům před globálními giganty. Důležitými faktory jsou transparentnost cen a pohodlí při nákupu.

I u českých zákazníků se začíná projevovat zájem o udržitelnější způsoby nakupování, což nutí eshopy přizpůsobovat své služby. Studie také sleduje reklamní výdaje v segmentu e-commerce, kde nejsilnější hráči investují zejména do online reklamy. Trendy v online nakupování jasně ukazují, že zákazníkům záleží nejen na ceně, ale i na kvalitě celkového nákupního zážitku.

Autor: Šimon Mitro

Související

vánoční nákupy
Domácí Vánoce

Vánoční dárky nakupuje 90 procent Čechů online

platební karty Visa Mastercard
Ekonomika Nakupování

Visa nebo Mastercard? Čechům je to většinou jedno

nakupovací aplikace
Domácí Nakupování

Jak nakupovat bezpečněji nejen na Black Friday?

peníze
Domácí

Téměř čtvrtina Čechů splácí půjčky. Mladí si často berou úvěr kvůli lákavým nabídkám