Průzkum agentury STEM/MARK ukázal, že opalovací přípravky používá sedm z deseti žen, ale jen necelých šest z deseti mužů. Ochrana pokožky navíc klesá s rostoucím věkem, zatímco vyšší vzdělání naopak zvyšuje pravděpodobnost, že lidé sahají po krému s ochranným faktorem. Výše příjmu přitom roli téměř nehraje.
Nejznámějšími a nejpoužívanějšími značkami zůstávají Nivea a Astrid, vysoko se drží i Dermacol, Garnier a Bioderma. Češi si doma obvykle volí střední až vysoký faktor, na dovolenou u moře pak téměř polovina uživatelů sahá po krémech s faktorem padesát a více. Nejčastější volbou jsou krémy a mléka, oleje zůstávají na okraji zájmu.
O svůj fototyp, tedy míru přirozeného zbarvení kůže, má povědomí jen necelá polovina lidí. Znalost stoupá s věkem a vzděláním. Z obav ze stárnutí pleti či rakoviny kůže se více chrání ženy a vysokoškoláci. Přesto k pravidelným kontrolám znamének dochází jen necelá desetina dotázaných, zatímco více než polovina dermatologa nenavštěvuje vůbec.
Podle výzkumnice Jitky Haiderové je pozitivní alespoň to, že proti roku 2023 mírně vzrostl počet lidí, kteří chodí na preventivní vyšetření opakovaně. Ochrana kůže ale stále zůstává oblastí, kterou Češi podceňují.