čtvrtek 18. září 2025

Češi pijí víc ležáků i čepovaného nealka

Plzeňský Prazdroj loni prodal 7,3 milionu hektolitrů piva a udržel tak prodeje na úrovni předchozího roku.

Pilsner Urquell

Ilustrační foto.
Zdroj: Pilsner Urquell

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Pilsner Urquell

Plzeňský Prazdroj loni prodal 7,3 milionu hektolitrů piva, čímž udržel domácí prodeje na úrovni roku 2023. Češi stále více sahají po ležácích, rostoucí oblibu zaznamenala i čepovaná nealkoholická piva. Mezi největší úspěchy patří ležák Proud, který oslovil především mladší generaci.

Velký úspěch slaví i nealkoholická piva, zejména čepovaný Birell, jehož spotřeba v restauracích vzrostla o šest procent. Na vzestupu jsou také plechovky, které tvoří už 30 % celkových prodejů. Prazdroj proto podporuje zavedení zálohového systému, který by pomohl recyklaci a snížení ekologické zátěže.

Autor: Šimon Mitro

Související

59_14553_320063
Hudba

Hlas Petra Nováka síly nepozbyl. Svědčí o tom i nová kompilace Povídej

pivo
Světové dny Pivo

Den milovníků piva

540205131_18496956697066491_7803089332751688206_n
Hudba

Česká stopa v Cradle Of Filth zůstává. Bývalý kytarista žene kapelu k soudu

pivo
Zahraniční Zajímavosti

Kostka ledu v pivě se stává v zahraničí trendem. Pivaři kroutí hlavou