středa 19. listopadu 2025

Češi pijí víc ležáků i čepovaného nealka

Plzeňský Prazdroj loni prodal 7,3 milionu hektolitrů piva a udržel tak prodeje na úrovni předchozího roku.

Pilsner Urquell

Ilustrační foto.
Zdroj: Pilsner Urquell

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Pilsner Urquell

Plzeňský Prazdroj loni prodal 7,3 milionu hektolitrů piva, čímž udržel domácí prodeje na úrovni roku 2023. Češi stále více sahají po ležácích, rostoucí oblibu zaznamenala i čepovaná nealkoholická piva. Mezi největší úspěchy patří ležák Proud, který oslovil především mladší generaci.

Velký úspěch slaví i nealkoholická piva, zejména čepovaný Birell, jehož spotřeba v restauracích vzrostla o šest procent. Na vzestupu jsou také plechovky, které tvoří už 30 % celkových prodejů. Prazdroj proto podporuje zavedení zálohového systému, který by pomohl recyklaci a snížení ekologické zátěže.

Autor: Šimon Mitro

Související

4743012985_b4d9b42d03_c
Domácí

Ticho místo basů. Česká klubová scéna se hroutí, mladí dávají přednost klidu

Stáčecí linka Plzeňského Prazdroje
Ekonomika Pivo

Prazdroj snížil emise téměř o polovinu

879e9334-e7ea-4b8d-9ba1-7a45ab255d.2e16d0ba.fill-736x414
Krimi

Padne výjimečný trest? Plzeňský soud vynese rozsudek nad vraždícím primářem

Zubr Gradus 12
Domácí Pivo

Nejlepším českým ležákem roku je Zubr Gradus