středa 16. dubna 2025

Češi pijí víc ležáků i čepovaného nealka

Plzeňský Prazdroj loni prodal 7,3 milionu hektolitrů piva a udržel tak prodeje na úrovni předchozího roku.

Pilsner Urquell

Ilustrační foto.
Zdroj: Pilsner Urquell

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Pilsner Urquell

Plzeňský Prazdroj loni prodal 7,3 milionu hektolitrů piva, čímž udržel domácí prodeje na úrovni roku 2023. Češi stále více sahají po ležácích, rostoucí oblibu zaznamenala i čepovaná nealkoholická piva. Mezi největší úspěchy patří ležák Proud, který oslovil především mladší generaci.

Velký úspěch slaví i nealkoholická piva, zejména čepovaný Birell, jehož spotřeba v restauracích vzrostla o šest procent. Na vzestupu jsou také plechovky, které tvoří už 30 % celkových prodejů. Prazdroj proto podporuje zavedení zálohového systému, který by pomohl recyklaci a snížení ekologické zátěže.

Autor: Šimon Mitro

Související

1726640190_P2024091802196.2e16d0ba.fill-736x414
Krimi

Opilý strojvedoucí srážku nezavinil. Od soudu odešel s podmínkou

To dobré vychází z tradice
Ekonomika

Billa začala prodávat vlastní pivo. Trumf mezi pivy, hlásí řetězec

roman-kafka
Krimi

Uprchlý soudce Kafka je zpět v republice. Bude se rozhodovat o jeho vazbě

ai-generated-8271642_1920
Domácí

Čeští vědci vynalezli bezlepkové pivo, uvařili ho z čiroku