Češi pijí víc ležáků i čepovaného nealka

Plzeňský Prazdroj loni prodal 7,3 milionu hektolitrů piva a udržel tak prodeje na úrovni předchozího roku.

Pilsner Urquell

Ilustrační foto.
Zdroj: Pilsner Urquell

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Pilsner Urquell

Plzeňský Prazdroj loni prodal 7,3 milionu hektolitrů piva, čímž udržel domácí prodeje na úrovni roku 2023. Češi stále více sahají po ležácích, rostoucí oblibu zaznamenala i čepovaná nealkoholická piva. Mezi největší úspěchy patří ležák Proud, který oslovil především mladší generaci.

Velký úspěch slaví i nealkoholická piva, zejména čepovaný Birell, jehož spotřeba v restauracích vzrostla o šest procent. Na vzestupu jsou také plechovky, které tvoří už 30 % celkových prodejů. Prazdroj proto podporuje zavedení zálohového systému, který by pomohl recyklaci a snížení ekologické zátěže.

Autor: Šimon Mitro

Související

536274602_1331531828331805_8959298411944735093_n
Domácí

V úterý si Rakušan s Fialou ťukl pivem. Ve čtvrtek už ho žene z premiérského křesla

víno
Světové dny Víno

Den červeného vína

GzTJAhOXIAAJJ9a
Domácí

Jaká bude role Pirátů po volbách? Hřib na pivo s Rakušanem a Fialou nepřišel

Whiskey sour
Světové dny Alkohol

Den Whisky sour