čtvrtek 17. července 2025

Češi pijí víc ležáků i čepovaného nealka

Plzeňský Prazdroj loni prodal 7,3 milionu hektolitrů piva a udržel tak prodeje na úrovni předchozího roku.

Pilsner Urquell

Ilustrační foto.
Zdroj: Pilsner Urquell

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Pilsner Urquell

Plzeňský Prazdroj loni prodal 7,3 milionu hektolitrů piva, čímž udržel domácí prodeje na úrovni roku 2023. Češi stále více sahají po ležácích, rostoucí oblibu zaznamenala i čepovaná nealkoholická piva. Mezi největší úspěchy patří ležák Proud, který oslovil především mladší generaci.

Velký úspěch slaví i nealkoholická piva, zejména čepovaný Birell, jehož spotřeba v restauracích vzrostla o šest procent. Na vzestupu jsou také plechovky, které tvoří už 30 % celkových prodejů. Prazdroj proto podporuje zavedení zálohového systému, který by pomohl recyklaci a snížení ekologické zátěže.

Autor: Šimon Mitro

Související

518118406_10232284329752879_8578551269394762673_n
Zahraniční

Po německé technoparty skončili lidé v nemocnici. Na vině jsou drogy a alkohol

alkohol za volantem
Domácí Alkohol

Opilí řidiči dál zabíjejí. Každá jedenáctá oběť zemřela kvůli alkoholu

Plzeňský Prazdroj
Ekonomika Pivo

Prazdroj vyváží na Filipíny i do Mongolska

879e9334-e7ea-4b8d-9ba1-7a45ab255d.2e16d0ba.fill-736x414
Krimi

Nevěra a alkohol. Vraždící primář stanul před soudem, hrozí mu 25 let