Většina Čechů chodí nakupovat potraviny několikrát týdně – tak odpovědělo 52 procent lidí. Třetina pak nakupuje jednou týdně, denně pak potraviny kupuje jen asi šest procent.
Nejčastějším místem nákupů jsou hypermarkety, kam alespoň občas zavítá 99 procent lidí. Dále následují menší obchody a specializované prodejny, jako jsou pekařství či řeznictví. Online nákupy potravin využívá zhruba pětina populace, zatímco bezobalové prodejny navštěvuje jen malá část lidí.
Češi často kupují zboží ve slevě nebo ve větším balení, což ale může vést k plýtvání potravinami. Naopak jako prevenci plýtvání vidí lidé plánování jídel a kontrolu zásob doma před nákupem.
Měsíční výdaje na potraviny většinou činí 4 až 10 tisíc korun, přičemž výdaje rostou s počtem členů domácnosti. Starší lidé nebo domácnosti bez dětí utrácejí méně.
Celkově se nákupní zvyklosti Čechů v posledních letech příliš nezměnily, s mírným nárůstem zájmu o farmářské produkty a online nákupy.