Česko je sedmé v Evropě z hlediska počtu obyvatel, kteří nakupují přes internet. Podle údajů evropského statistického úřadu Eurostat a českého ČSÚ nakupuje na internetu 66 procent Čechů ve věku 16 až 74 let. Před deseti lety to byla jen necelá pětina obyvatel. Evropský průměr činí o deset procent méně. Česko se tak umístilo v online nakupování na sedmém místě a řadí se společně s Nizozemskem, Irskem nebo Dánskem k evropské špičce.
Kromě online nakupování si Češi oblíbili internetové bankovnictví. To využívalo vloni celkem 77 procent Čechů. Devátý nejvyšší výsledek z 27 evropských států. V Česku se nadále hojně využívají i emaily. Celkem emailového klienta používá 86 procent Čechů, šestý nejvyšší výsledek v Evropě.
Naopak oproti zbytku Evropy jsme pozadu z pohledu využívaní internetu na mobilním telefonu. Z 27 států jsme až na 19. místě. Celkem používá internet v mobilu 79 procent Čechů, v Irsku a Španělsku je to rovných 94 procent. Kupodivu nejsou Češi zřejmě ani příliš závislí na sociálních sítí, jelikož je používá jen 64 procent lidí ve věku 16 až 74 let. Ještě méně používají sociální sítě Němci (48 %) nebo Slováci (58 %).
Nejmarkantnější rozdíl oproti zbytku Evropy z hlediska využívání internetu a online technologií je u nás z pohledu předplácení streamovacích služeb. V minulém roce si Netflix, HBO Max či některou z dalších streamovacích služeb předplácelo jen 24 procent Čechů, šestý nejnižší podíl v Evropě. Největší nadšenci do streamovacích služeb jsou v Nizozemsku (73 %) a Švédsku (71 %).