Ukazuje se, že pro většinu Čechů je fandění především velká zábava. Pořádně si vyřvat hlasivky anebo zanadávat u televize utužuje rodinné, přátelské i sousedské vztahy. Průzkum, který provedla kvůli své kampani jedna z bank, ukázal, že více než polovina z nás fandí sportovcům z domova, lehce přes 30 procent chodí fandit na stadion a úplně nejméně se fandí v hospodě, kam chodí povzbuzovat svůj oblíbený tým zhruba 12 procent příznivců.
Zároveň si sami o sobě čeští fanoušci myslí, že jsou ti nejlepší na světě. Alespoň to vyplývá z hodnocení napříč národy. Ale proč Češi vůbec fandí?
Průzkum také ukázal, že Češi v běžném životě nejčastěji fandí dětem, pak partnerovi či partnerce, rodičům a dalším příbuzným. Pokud jde o sport jako takový, 90 procent upřednostňuje hokej, 71 procent lidí fotbal, s 52 procenty fanoušků následuje biatlon a s 21 procenty tenis.
„Fandění má ve sportu nezastupitelnou roli. Potvrdit to může nejznámější světový fanoušek Cameron Hughes, který už 30 let rozpaluje davy na sportovních akcích po celém světě a který je i tváří jarní kampaně banky. Pro Čechy navíc fandění nikdy nekončí za branami stadionu. Pro svůj tým dýchají, ať už jsou zrovna doma, v baru s přáteli nebo u online přenosu na dovolené,“ říká Hana Kovářová z Komerční banky.