pátek 22. listopadu 2024

Cereálie jí více než třetina Čechů pravidelně

Pětina Čechů nejí cereálie vůbec, zato třetina je konzumuje pravidelně.

snídaně

Ilustrační foto.
Zdroj: Pexels/Andrea Piacquadio

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Pexels/Andrea Piacquadio

Průzkum společnosti Nielsen Admosphere se zabýval tím, jak Češi holdují cereáliím (snídaňové cereálie, müsli, ovesné vločky a ovesné kaše, cereální müsli tyčinky či cereální sušenky) a které značky mají Češi ve spojitosti s cereáliemi v povědomí.

Podle průzkumu rovných 28 % Čechů nejí cereálie nikdy. Dalších 22 % je jí jen jednou za měsíc a 14 % je konzumuje dvakrát až k třikrát do měsíce. Zbylá více než třetina Čechů jí cereálie pravidelně, a to alespoň jednou týdně.

Dotazovaní v souvislosti s cereáliemi nejčastěji znají značku Nestlé (Cini Minis, Chocapic, Cheerios, Nesquik atd.), zmínilo jí rových 93 %. Dále znají značku Opavia (Bebe, Ovesné) 89 % a Emco 85 %. Emco znají ve větší míře ženy než muži a výraznější nepoměr ve prospěch žen je patrný i u méně známých značek jako BonaVita, Mixit a Country Life.

Nejčastěji Češi jedí cereálie ke snídani (46 %). Následuje hláška „když mám chuť na něco sladkého“ (20 %) a rychlá svačinka během dne (13 %).

Nelze říci, že by Češi preferovali müsli na úkor ovesných vloček a snídaňových cereálií (např. Cheerios). V dotazníku preferuje müsli 27 % dotázaných, o čtyři procenta méně lidí holduje ovesným kaším a jednadvacet procent Čechů má nejradši snídaňové cereálie.

Autor: Šimon Mitro

Související

krajina
Domácí Příroda

Kvalita životního prostředí v Česku se zlepšuje

peníze
Domácí

Téměř čtvrtina Čechů splácí půjčky. Mladí si často berou úvěr kvůli lákavým nabídkám

Praha
Domácí

Do Česka míří více zahraničních turistů

česká vlajka
Domácí

Česko hledá jednotný styl pro státní správu. Chce zlepšit komunikaci a ušetřit