Průzkum společnosti Nielsen Admosphere se zabýval tím, jak Češi holdují cereáliím (snídaňové cereálie, müsli, ovesné vločky a ovesné kaše, cereální müsli tyčinky či cereální sušenky) a které značky mají Češi ve spojitosti s cereáliemi v povědomí.
Podle průzkumu rovných 28 % Čechů nejí cereálie nikdy. Dalších 22 % je jí jen jednou za měsíc a 14 % je konzumuje dvakrát až k třikrát do měsíce. Zbylá více než třetina Čechů jí cereálie pravidelně, a to alespoň jednou týdně.
Dotazovaní v souvislosti s cereáliemi nejčastěji znají značku Nestlé (Cini Minis, Chocapic, Cheerios, Nesquik atd.), zmínilo jí rových 93 %. Dále znají značku Opavia (Bebe, Ovesné) 89 % a Emco 85 %. Emco znají ve větší míře ženy než muži a výraznější nepoměr ve prospěch žen je patrný i u méně známých značek jako BonaVita, Mixit a Country Life.
Nejčastěji Češi jedí cereálie ke snídani (46 %). Následuje hláška „když mám chuť na něco sladkého“ (20 %) a rychlá svačinka během dne (13 %).
Nelze říci, že by Češi preferovali müsli na úkor ovesných vloček a snídaňových cereálií (např. Cheerios). V dotazníku preferuje müsli 27 % dotázaných, o čtyři procenta méně lidí holduje ovesným kaším a jednadvacet procent Čechů má nejradši snídaňové cereálie.