Vzhled a krása hrají v české společnosti významnou roli. Z průzkumu Českého národního panelu, který zahrnoval více než deset tisíc respondentů, vyplývá, že 29 procent lidí starších 15 let považuje vzhled za důležitý. Ženy (37 %) a mladší generace do 34 let jsou v tomto ohledu nejcitlivější. Více než dvě třetiny populace se snaží být vždy upravené, přičemž 77 procent žen a 61 procent mužů se pravidelně věnuje své vizáži.
Pokud jde o dekorativní kosmetiku, Češky nejvíce používají oční make-up. Nejpopulárnější je řasenka, kterou používá 52 procent žen. Následují tužky na oči a produkty na obočí. Řasenky, které vytvářejí objem, jsou nejpreferovanější, následované prodlužujícími a voděodolnými variantami. Mezi produkty pro oční víčka dominují tužky na oči a pudrové oční stíny.
Značka hraje významnou roli i při výběru kosmetiky. 36 procent žen má oblíbené značky v oblasti oční kosmetiky, zatímco 35 procent respondentek před nákupem neví, jakou značku zvolí. Podle průzkumu ResSOLUTION Group považuje polovina sportovců krásu za součást sportu. Ženy se častěji líčí při sportu než muži, přičemž téměř třetina žen sportuje nalíčená.
V posledním roce se značka Dermacol stala lídrem v reklamním prostoru dekorativní kosmetiky. Podle dat monitoringu reklamy Ad Intel společnosti Nielsen v období srpen 2023 – červenec 2024, Dermacol dominoval s hodnotou reklamního prostoru dosahující 74 milionů korun. Tímto převzal vedoucí pozici před konkurenty jako Maybelline a MAX FACTOR.