Například v Palackého třídě v Brně nahradil panely umělý trávník o výměře 248 metrů čtverečních. Další zatravněné plochy budou třeba ve Veletržní a Vídeňské ulici.
„Na Purkyňově byl vyměněn zákryt části tramvajové trati a byly tu vysázeny suchomilné rostliny, které nepotřebují zálivku, a trvalky. V tomto místě se jedná o plochu 475 metrů čtverečních. V příštím roce budeme v dalších podobných projektech pokračovat,“ říká radní města Brna pro dopravu Petr Kratochvíl.
Takovou revitalizaci dopravní podnik zkouší úplně poprvé. Chce například otestovat, zda je umělý trávník pro tyto účely vhodný a dostatečně odolný. „Tyto typy zeleného pásu by se daly v budoucnu využít na místech, kde se dá očekávat pojíždění tramvajového pásu například vozy integrovaného záchranného systému či náhradní dopravy za tramvaj. V případě travnatého nebo květinového pásu by došlo k jeho poničení,“ uvedl generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.
Revitalizace kolejí vyjde na 7,23 milionů korun, z toho šest milionů uhradí dotace. A jaké výhody mají zelené koleje přinést? Zejména jde o tlumení hluku z dopravy a pohlcování tepla v horkých letních měsících.