Projekt, který výrazně ulehčí dopravě vyšel na 1,745 miliardy korun. Tunel má přesně 619 metrů a je nejdelší svého druhu v Česku. Během stavby se odtěžilo 170 tisíc tun zeminy. Kvůli bezpečnosti jsou u vjezdu a výjezdu brány, které se na noc uzavírají. Kromě osvětlení a únikových východů skrývá tunel mimo jiné semafory a kamerový systém.
Na nové trase linky číslo 8 se lidé svezou i oboustrannými vozy typu Škoda ForCity Smart. Ty mají kabinu pro řidiče na obou koncích, a není tak nutné tramvaj otáčet. V místech, kudy bude denně jezdit až 40 tisíc cestujících, se v mladší době kamenné nacházela osada. Během stavby bádali v místě konečné archeologové, kterým se podařilo najít přes šedesát sídlištních objektů. Nálezy nebyly úplně překvapivé, větší část osady už totiž odkryli v době, kdy nedaleko vznikalo nákupní centrum. Objeveny byly například zásobní jámy určené ke skladování potravin.