„Důvodů pro vytvoření centrálního stavebního úřadu je více. Jde především o jednotný výklad územního plánu a brněnských stavebních předpisů. Nový stavební zákon výklad územního plánu totiž přenáší výhradně na stavební úřady. Zároveň od tohoto kroku očekáváme větší profesionalizaci a také zastupitelnost zaměstnanců. Jeden velký odbor se zázemím magistrátu se i lépe vyrovná s otázkou digitalizace než 20 menších úřadů při městských částech. Samozřejmě je otázkou, nakolik se nový systém Ministerstva pro místní rozvoj osvědčí v praxi. Děláme ale vše pro to, aby byl přechod na novou agendu co nejméně zatěžující pro Brňany,“ uvedl radní pro oblast územního plánování a rozvoje Petr Bořecký.
Nový stavební úřad našel své sídlo v budově bývalé pošty. O nákupu nemovitostí za 215 milionů rozhodli zastupitelé v květnu letošního roku. Pracovat tam bude přes 200 lidí, pozice stavebních referentů a techniků jsou zajištěné z 80 procent, stále ale pokračují přijímací řízení, a tak se prý brzy dostane na 90procentní obsazenost. Všechna neukončená řízení se budou v elektronické převádět na nový stavební úřad prvních 14 červencových dní.
Výpočetní technika, kterou mělo dodat Ministerstvo pro místní rozvoj, prozatím nedorazila. Magistrát proto dočasné vybavil kanceláře svou technikou za tři miliony korun, kterou pak nahradí za novou z ministerstva. „Pro zaměstnance úřadu připravilo ministerstvo k nové agendě webináře a instruktážní videa. Dostupná byla i základní testovací aplikace, která ale zaměstnancům ve finále moc neukázala. Kolegové tedy proškolení zaměstnanců stavebních úřadů hodnotí jako nedostatečné a nelze očekávat, že by byl ostrý provoz bez potíží. I přes to věříme, že dokážeme přechod na nový stavební zákon a jeho aplikaci zvládnout s minimem dopadů do území a na samotné občany, kterým budeme připraveni poskytnou odbornou pomoc,“ zakončil Petr Bořecký.