sobota 14. června 2025

Brno bude mít vstup do metra. Na metro si ale zřejmě počká déle

Brno nedávno schválilo územní plán, který klade důraz na rozvoj městské dopravy. Významnou součástí tohoto plánu je budoucí výstavba severojižního kolejového diametru. Projekt podpořili jednohlasně městští zastupitelé na prosincovém zasedání.

Snímek obrazovky 2024-12-17 v 9.12.42

ilustrační obrázek.
Zdroj: YouTube.com

  • ilustrační obrázek.
  • Zdroj: YouTube.com

Aktuálně je ale výstavba diametru v daleké budoucnosti, prioritními projekty jsou totiž například výstavba nového hlavního nádraží u řeky Svratky a vybudování vysokorychlostní železniční tratě.

V současnosti má město k dispozici studii, která zúžila množství variant pro trasu podzemní dráhy. Zatím není jasné, která varianta to bude.

Severojižní kolejový diameter má vést z brněnských Chrlic přes centrum města až k řečkovickému nádraží a zahrnovat bude vlaky, tramvaje a případně hybridní prostředky, které kombinují vlastnosti obojího. Podzemní část trasy pravděpodobně povede také pod připravovaným novým hlavním vlakovým nádražím.

Zástupci města a dalších institucí mají v plánu zajistit vhodný vstup do budoucího brněnského metra, přičemž prostor pro stanici plánují navrhnout i ve virtuální realitě. První část nového nádraží by mohla vzniknout kolem roku 2035 a s ní i vstup do metra. Ten vznikne i za předpokladu, že metro město bude budovat další roky.

Související

traffic-4610114_1280
Domácí

Rosnička nebo vydra. Vzácné druhy komplikují stavbu obchvatu Žebětína

Bernd_Posselt_2013
Domácí

Sudetští Němci míří do Česka. Příští sjezd Landsmanšaftu se bude konat v Brně

Brněnská šalina
Domácí

Brněnský dopravní podnik koupí elektřinu za půl miliardy od městské teplárny

Vizualizace železnice mezi Brnem a Přerovem
Domácí

Mezi Brnem a Přerovem začala železniční revoluce