Dalších 20 obousměrných tramvají Škoda 45T bude brázdit moravskou metropoli již za dva roky. Město za ně zaplatí 1,5 miliardy z vlastních zdrojů. Netají se však tím, že hledá možnost spolufinancování prostřednictvím fondů Evropské unie nebo jiných dotací.
„Obousměrné tramvaje mají v Brně širokou škálu využití. Využíváme je na lince číslo 8, která je na obou konečných ukončená úvratí, ale potřebujeme je také k zajištění dopravy při výlukách a omezeních. V dohledné době například při rekonstrukcích tratí v Obvodové ulici, v Modřicích nebo při stavbě tramvajové trati na Kamechy. Univerzálně použitelný typ tramvaje můžeme operativně nasadit na kteroukoli linku. Současná vozidla typu KT8 jsou na hranici své životnosti a nevyplatí se nám investovat do dalších velkých oprav. Pořízení tramvají Škoda 45T je tedy pro Brno logickým a velmi dobrým krokem,“ vysvětlil Miloš Havránek, generální ředitel Dopravního podniku města Brna.
Od nových tramvají si město slibuje nejenom komfortnější cestování, ale i pohodlnější a ergonomické ovládání tramvaje nebo lepší výhled pro řidiče.
Co v nových tramvajích nebude chybět?
- klimatizace
- pohodlná sedadla
- multifunkční prostor
- širokoúhlé informační LCD monitory
- USB nabíječky
Ne všichni Brňané ovšem mají z nových dopravních přírůstků radost. Stěžují si především na nepohodlné sedačky, které si den co den zkoušejí vozech Škoda 45T, jež po Brně jezdí už v současnosti. „Horší ta tramvaj už nemůže být. Málo místa na sezení,“ stěžuje si jedna z facebookových uživatelek. „Sedadla jsou tak úzký, že jsou tam lidi jak sardinky,“ kritizuje moderní tramvaje si jiný uživatel.