Vedení předního britského deníku The Guardian a jeho sesterských titulů oznámilo, že v tisku ani v internetových verzích nadále nebude zobrazovat reklamy sázkových kanceláří, internetových kasin nebo dalších firem spojených s hazardem. Vydavatelství to považuje za neetické. Hazard se tak přidá k těžařským společnostem, které deník z reklam vyřadil kvůli změnám klimatu už před třemi lety.
„Novináři deníku Guardian informovali o ničivých dopadech hazardního průmyslu ve Velké Británii a Austrálii, čímž přispěli k tomu, že se tato problematika dostala do popředí zájmu veřejnosti. Studie poukazují na jasnou souvislost mezi vystavením reklamě na hazardní hry a zvýšenými úmysly zapojit se do pravidelného hraní,“ vysvětlila šéfka skupiny Anna Batesonová.
Hazardní firmy jsou přitom pro britská média důležitými finančními zdroji. Například řada ostrovních televizních stanic ve velkém závisí na jejich reklamách.