Britský deník The Guardian nebude tisknout reklamy na hazard

Deník s globálním vlivem se vzdává lukrativního zdroje příjmů. Reklamy na hazard totiž považuje jeho vedení za neetické.

hazard

Ilustrační foto.
Zdroj: pixabay.com

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: pixabay.com

Vedení předního britského deníku The Guardian a jeho sesterských titulů oznámilo, že v tisku ani v internetových verzích nadále nebude zobrazovat reklamy sázkových kanceláří, internetových kasin nebo dalších firem spojených s hazardem. Vydavatelství to považuje za neetické. Hazard se tak přidá k těžařským společnostem, které deník z reklam vyřadil kvůli změnám klimatu už před třemi lety.

„Novináři deníku Guardian informovali o ničivých dopadech hazardního průmyslu ve Velké Británii a Austrálii, čímž přispěli k tomu, že se tato problematika dostala do popředí zájmu veřejnosti. Studie poukazují na jasnou souvislost mezi vystavením reklamě na hazardní hry a zvýšenými úmysly zapojit se do pravidelného hraní,“ vysvětlila šéfka skupiny Anna Batesonová.

Hazardní firmy jsou přitom pro britská média důležitými finančními zdroji. Například řada ostrovních televizních stanic ve velkém závisí na jejich reklamách.

Zdroj: The Guardian

Související

miminko
Zahraniční Rodičovství

Velká Británie zaznamenala loni nejnižší míru porodnosti, Česko dopadlo ještě hůře

a3a5c4c1-3779-467f-9712-9fac7e8bd352_w640_r1.4995098039215686_fpx33.35_fpy50
Zahraniční Zajímavosti

Britský paleontolog objevil nový druh dinosaura. Na zádech měl velkou plachtu

2109697205_c239aa9b10_b
Zahraniční

Británie řeší vězeňskou krizi. Odsouzenci nepůjdou na koncert ani na fotbal

profimedia-0460310535
Zahraniční Výročí

Před 150 lety Webb jako první pokořil Lamanšský průliv