pondělí 16. září 2024

Brandýs chce přímé spojení na Prahu. Vybírá ze dvou variant trati

Brandýs nad Labem chce výrazně zrychlit dopravo do hlavního města. Slibuje si od toho snížení počtu aut, protože do Prahy denně dojíždí skoro šest tisíc lidí.

Brandýs_nad_Labem,_jasan_u_nádraží_(2)

Brandýs nad Labem
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Brandýs nad Labem
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Z Brandýsa nad Labem do Prahy za 30 minut? To už brzy může být realita. O železničním spojení, které by tuto rychlost zvládlo, se mluví už čtyři roky a letos na podzim by se mělo pomalu stávat skutečností. Přestože má město dnes na stole dvě varianty, kudy by trasa měla vést, pravděpodobně se přikloní k variantě, kterou nazývá severní a vede z brandýského nádraží obloukem nad obcemi Popovice, Podolanka a Přezletice a na současnou trať se napojuje v pražských Kbelích.

Severní varianta má více výhod než trasa jižní, která by počítala se spojnicí Brandýsa s Horními Počernicemi. Jednou z největších je, že začíná na brandýském nádraží, kde město loni nechalo vybudovat parkovací dům o kapacitě 300 míst. Trať by také lehce navázala v opačném směru na Starou Boleslav.

Podle vedení brandýské radnice by přímé spojení s hlavním městem mělo přispět ke snížení silniční dopravy. Denně totiž autem z Brandýsa do Prahy jezdí bezmála šest tisíc lidí.

Autor: Jan Skala

Související

Desfourský palác v Praze
Domácí

Praha investuje do kultury. Zachrání Desfourský palác

457492668_1035064185291232_77115575583928320_n
Domácí

Pavel: Soupeříme s autokraciemi, demokracie je hodná následování

GXXEU0ZWgAATRby
Domácí

Vltava bude kulminovat v noci na neděli. Už teď ale voda prosakuje do metra

data
Domácí AI

Největší technologický hub ve střední a východní Evropě bude stát ve Zbraslavi