Brandýs chce přímé spojení na Prahu. Vybírá ze dvou variant trati

Brandýs nad Labem chce výrazně zrychlit dopravo do hlavního města. Slibuje si od toho snížení počtu aut, protože do Prahy denně dojíždí skoro šest tisíc lidí.

Brandýs_nad_Labem,_jasan_u_nádraží_(2)

Brandýs nad Labem
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Brandýs nad Labem
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Z Brandýsa nad Labem do Prahy za 30 minut? To už brzy může být realita. O železničním spojení, které by tuto rychlost zvládlo, se mluví už čtyři roky a letos na podzim by se mělo pomalu stávat skutečností. Přestože má město dnes na stole dvě varianty, kudy by trasa měla vést, pravděpodobně se přikloní k variantě, kterou nazývá severní a vede z brandýského nádraží obloukem nad obcemi Popovice, Podolanka a Přezletice a na současnou trať se napojuje v pražských Kbelích.

Severní varianta má více výhod než trasa jižní, která by počítala se spojnicí Brandýsa s Horními Počernicemi. Jednou z největších je, že začíná na brandýském nádraží, kde město loni nechalo vybudovat parkovací dům o kapacitě 300 míst. Trať by také lehce navázala v opačném směru na Starou Boleslav.

Podle vedení brandýské radnice by přímé spojení s hlavním městem mělo přispět ke snížení silniční dopravy. Denně totiž autem z Brandýsa do Prahy jezdí bezmála šest tisíc lidí.

Autor: Jan Skala

Související

53047681-0588-4148-8479-0ad6c561a6dc
Hudba Video

Report: The Night Flight Orchestra dokázali, že kýč 80. let zvládají bravurně

480279464_1212797263543774_2556464519730667912_n
Domácí

Hřib mění Pirátům název. Od voleb očekává dvouciferný výsledek

20190203_CzechBridge_3055_(32499107447)
Domácí

Dohodnuto. Čechův most přes Vltavu v Praze se bude opravovat

Snímek obrazovky 2025-02-14 172500
Krimi Video

Propíchal pneumatiky fotbalovým fanouškům i sousedům, špatně parkovali