pátek 18. července 2025

Brandýs chce přímé spojení na Prahu. Vybírá ze dvou variant trati

Brandýs nad Labem chce výrazně zrychlit dopravo do hlavního města. Slibuje si od toho snížení počtu aut, protože do Prahy denně dojíždí skoro šest tisíc lidí.

Brandýs_nad_Labem,_jasan_u_nádraží_(2)

Brandýs nad Labem
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Brandýs nad Labem
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Z Brandýsa nad Labem do Prahy za 30 minut? To už brzy může být realita. O železničním spojení, které by tuto rychlost zvládlo, se mluví už čtyři roky a letos na podzim by se mělo pomalu stávat skutečností. Přestože má město dnes na stole dvě varianty, kudy by trasa měla vést, pravděpodobně se přikloní k variantě, kterou nazývá severní a vede z brandýského nádraží obloukem nad obcemi Popovice, Podolanka a Přezletice a na současnou trať se napojuje v pražských Kbelích.

Severní varianta má více výhod než trasa jižní, která by počítala se spojnicí Brandýsa s Horními Počernicemi. Jednou z největších je, že začíná na brandýském nádraží, kde město loni nechalo vybudovat parkovací dům o kapacitě 300 míst. Trať by také lehce navázala v opačném směru na Starou Boleslav.

Podle vedení brandýské radnice by přímé spojení s hlavním městem mělo přispět ke snížení silniční dopravy. Denně totiž autem z Brandýsa do Prahy jezdí bezmála šest tisíc lidí.

Autor: Jan Skala

Související

Masarykovo nádraží v Praze
Domácí

Masaryčka na týden utichne. Startuje další fáze modernizace

ViewImage
Domácí

Čtyři kilometry za hodinu. Dopravu zkomplikuje převoz obří konstrukce

revitalizace Vítkova
Domácí

Pražský Vítkov má promenádu s tryskající vodou a desítkami jerlínů

Výtoňský most v Praze
Domácí

UNESCO brání bourání Výtoňského mostu i věžím na Pankráci