Každé ubytovací zařízení, které chtělo své pokoje nabízet zákazníkům na nejvyhledávanější rezervační platformě Booking mezi lety 2004 až 2024, s ním muselo uzavřít smlouvu. V té se hotel zavázal dodržovat takzvanou paritní klauzuli, která zařízení zakazovala nabízet na svém webu, jiné platformě nebo dokonce i ústně nižší cenu, než jakou má na stránce samotný Booking.
V praxi hotely přišly o možnost nabízet zákazníkům výhodnější ceny například u pobytů na poslední chvíli. Kvůli tomu se často stávalo, že přišly o potenciální klienty. Booking si navíc po celou dobu své existence za každý zprostředkovaný pobyt bere poměrně tučnou provizi, která je většinou 15 procent ze zaplacené částky, někdy i víc.
K žalobě se připojilo přes deset tisíc hotelů a několik národních hotelových asociací, mezi nimi i česká, a žádají odškodné a uznání soudu, že booking.com až do roku 2024, kdy musel svou klauzuli o nejlepší ceně smazat kvůli změně zákona, zneužíval svého postavení na trhu.