Výsměch, urážka katolické víry, rouhání. I taková slova padají kvůli zmíněné reklamě. Ostře proti ní vystoupila třeba katolická skupina Aiart, která se věnuje médiím a reklamě. Ta už také oznámila, že se jí podařilo vysílání spotu ukončit. Výrobce chipsů se k situaci zatím nijak nevyjádřil.
Ce spot de pub d’Amica Chips vient d’être interdit de diffusion en Italie car « une communication commerciale ne doit pas offenser les convictions morales et religieuses »
— Fabien Randanne (@fabrandanne) April 9, 2024
Motif du scandale : les hosties sont remplacées par des chips.
pic.twitter.com/ciXcoCx57q
Není to poprvé, co církev i věřící nadzvedla reklama. Mistrem provokací je hlavně italský fotograf Oliviero Toscani, který proslul kontroverzními kampaněmi. První konflikt s katolickou církví měl v 70. letech kvůli kampani pro značku Jesus Jeans, kterou tehdy spoluvlastnil. Na fotografiích ženského zadku v kraťoučkých šortkách anebo v džínách rozepnutých po rozkrok, stály parafráze z Bible: Kromě mě už žádné džíny mít nebudeš, nebo Pokud mě miluješ, následuj mě.
Další poprask způsobil Toscani v roce 1991 s kampaní pro Benetton, když přišel s fotkou líbajícího se mnicha s jeptiškou. Společnost musela reklamu na požadavek Vatikánu stáhnout.
Sdružení katolických rodičů v Itálii zase naštvala kampaň na oblečení pánské značky Ra-Re. Zobrazovala totiž homosexuální muže.
V roce 2011 pak Toscani stál za další kampaní pro Benetton s názvem Unhate, která měla bojovat proti nenávisti. I v ní se vášnivě líbalo. Třeba papež s imámem Ahmedem Mohamedem el-Tayebem, tehdejší francouzský prezident Nicolas Sarkozy s německou kancléřkou Angelou Merkel, americký prezident Barack Obama s čínským protějškem Chu Ťin-tchaem nebo izraelský premiér Benjamin Netanjahu s palestinským prezidentem Mahmúdem Abbásem. Tentokrát Toscani už naštval náboženské skupiny po celém světě.