Sociální síť Bluesky, která se veřejnosti otevřela v únoru 2024, se postupně stává útočištěm pro zpravodajské influencery nespokojené s vývojem platformy X pod vedením Elona Muska. Od listopadových voleb do března 2025 se počet těchto uživatelů na Bluesky téměř zdvojnásobil. Nejvíce nově příchozích přichází z levé části politického spektra.
Navzdory rostoucímu zájmu o Bluesky si většina influencerů své účty na X ponechává. Z původního vzorku 500 sledovaných uživatelů mělo začátkem roku 2025 účet na Bluesky 43 procent, ale až 82 procent zůstává i na X. Pouze šest procent přešlo výhradně na novou síť, zatímco téměř polovina má aktivní účet jen na X.
Aktivita na Bluesky postupně roste – podíl těch, kteří tam pravidelně publikují, se během prvních tří měsíců roku zvýšil na 66 procent. Přesto jsou influenceři výrazně aktivnější na X. Na Bluesky takto často publikuje jen třetina uživatelů.
Zatímco síť Bluesky získává přízeň především levicových osobností, X nadále zůstává hlavním komunikačním kanálem napříč celým politickým spektrem. Studie ukazuje, že se nejedná o masový odchod, ale spíše o hledání paralelního prostoru pro sdílení názorů a obsahu.