čtvrtek 25. září 2025

Birell dominuje trhu ochucených nealkoholických piv

Loni byla značka Birell lídrem v reklamních investicích do segmentu nealkoholických piv s příchutí a radlerů.

profimedia-0805571664

Ilustrační foto.
Zdroj: Milan Malíček / Právo / Profimedia

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Milan Malíček / Právo / Profimedia

V segmentu nealkoholických piv s příchutí a radlerů v roce 2024 vedla v investicích do reklamy značka Birell, která se i díky těmto výdajům pyšní stabilně vysokou znalostí u českých spotřebitelů (přes 95 %). Výzkum ukazuje, že vyšší investice se projevují nejen v reklamačním úsilí, ale i v lepší pozici značky na trhu. Naopak značka Zlatopramen, s nižšími reklamními výdaji, zaznamenala pokles povědomí o více než tři procentní body mezi roky 2023 a 2024.

Značky jako COOL a Bernard, které investovaly do silné reklamní komunikace, vykázaly meziroční nárůst znalosti. Zajímavým příkladem je značka Birgo, která se rychle dostala na šesté místo a vykazuje rychlý růst díky efektivním reklamním výdajům. Tento vzestup ukazuje, že pravidelná a cílená reklama může během několika let budovat silnou pozici i pro novější značky na trhu.

Výzkum probíhal v rámci sběru dat NÁRODNÍCHDAT mezi více než 4 900 respondenty a ukázal, jak investice do reklamy formují vnímání značek a jejich postavení na trhu.

Autor: Šimon Mitro

Související

Česká pošta
Domácí

Volební letáky nejsou reklama, pošta je musí doručit všem

GyycaiAWYAArvM0
Zahraniční Video

Reklama na sprchový gel je prý rasistická

pivo
Ekonomika Pivo

Prazdroj zdraží Kozla, Radegast i další piva

Birell
Domácí

Nealkoholické pivo se v Česku stává fenoménem