V segmentu nealkoholických piv s příchutí a radlerů v roce 2024 vedla v investicích do reklamy značka Birell, která se i díky těmto výdajům pyšní stabilně vysokou znalostí u českých spotřebitelů (přes 95 %). Výzkum ukazuje, že vyšší investice se projevují nejen v reklamačním úsilí, ale i v lepší pozici značky na trhu. Naopak značka Zlatopramen, s nižšími reklamními výdaji, zaznamenala pokles povědomí o více než tři procentní body mezi roky 2023 a 2024.
Značky jako COOL a Bernard, které investovaly do silné reklamní komunikace, vykázaly meziroční nárůst znalosti. Zajímavým příkladem je značka Birgo, která se rychle dostala na šesté místo a vykazuje rychlý růst díky efektivním reklamním výdajům. Tento vzestup ukazuje, že pravidelná a cílená reklama může během několika let budovat silnou pozici i pro novější značky na trhu.
Výzkum probíhal v rámci sběru dat NÁRODNÍCHDAT mezi více než 4 900 respondenty a ukázal, jak investice do reklamy formují vnímání značek a jejich postavení na trhu.