Baťův kanál čeká velká proměna. Rozšiřují se přístavy i plavební trasy

Ve Veselí nad Moravou odstartovala první etapa rozšíření přístavu na Baťově kanále.

přístaviště

Ilustrační foto.
Zdroj: MDČR

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: MDČR

Ve Veselí nad Moravou odstartovala první etapa rozšíření přístavu na Baťově kanále. Projekt za téměř 80 milionů korun přinese 31 nových lodních stání, která budou k dispozici od příští plavební sezóny. Celková kapacita přístavu se tak zvýší na 81 míst, čímž se stane největším rekreačním přístavem v Česku.

Ministerstvo dopravy plánuje v příštích letech investovat do rozvoje rekreační plavby na Baťově kanále téměř dvě miliardy korun. Přístav projde modernizací ve dvou etapách – první zahrnuje výstavbu pevných přístavních hran, plovoucích výložníků a odpočinkových platforem. Druhá etapa přinese nové molo u vjezdu do přístavu s ochrannou funkcí proti povodním a hygienické zázemí pro návštěvníky.

Součástí širšího projektu je také vznik unikátního lodního zdvihadla, které propojí řeku Moravu s Baťovým kanálem. Technická rarita umožní lodím překonat třímetrový výškový rozdíl pomocí vodní vany, čímž vznikne devítikilometrový lodní okruh. Kromě Veselí se modernizace dotkne i dalších přístavů, včetně Petrova a Strážnice, a do roku 2026 by měl být Baťův kanál prodloužen až do Kroměříže a Hodonína.

Baťův kanál, původně určený k přepravě uhlí, dnes láká desítky tisíc turistů ročně. Díky novým investicím má šanci stát se ještě atraktivnějším cílem pro milovníky vodní turistiky.

Autor: Šimon Mitro

Související

autonomní řízení
Domácí Auta

Česko se chystá na auta bez řidiče

autobus
Domácí

Lodní linka i bateriové vlaky. Cestující čekají změny

Vysokorychlostní váhy na dálnici
Domácí

Na kamiony si posvítí chytré váhy. Do konce roku jich bude už 31

nákladní loď
Zahraniční

Lodní doprava musí být součástí klimatických cílů, varují experti