Baťův kanál čeká velká proměna. Rozšiřují se přístavy i plavební trasy

Ve Veselí nad Moravou odstartovala první etapa rozšíření přístavu na Baťově kanále.

přístaviště

Ilustrační foto.
Zdroj: MDČR

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: MDČR

Ve Veselí nad Moravou odstartovala první etapa rozšíření přístavu na Baťově kanále. Projekt za téměř 80 milionů korun přinese 31 nových lodních stání, která budou k dispozici od příští plavební sezóny. Celková kapacita přístavu se tak zvýší na 81 míst, čímž se stane největším rekreačním přístavem v Česku.

Ministerstvo dopravy plánuje v příštích letech investovat do rozvoje rekreační plavby na Baťově kanále téměř dvě miliardy korun. Přístav projde modernizací ve dvou etapách – první zahrnuje výstavbu pevných přístavních hran, plovoucích výložníků a odpočinkových platforem. Druhá etapa přinese nové molo u vjezdu do přístavu s ochrannou funkcí proti povodním a hygienické zázemí pro návštěvníky.

Součástí širšího projektu je také vznik unikátního lodního zdvihadla, které propojí řeku Moravu s Baťovým kanálem. Technická rarita umožní lodím překonat třímetrový výškový rozdíl pomocí vodní vany, čímž vznikne devítikilometrový lodní okruh. Kromě Veselí se modernizace dotkne i dalších přístavů, včetně Petrova a Strážnice, a do roku 2026 by měl být Baťův kanál prodloužen až do Kroměříže a Hodonína.

Baťův kanál, původně určený k přepravě uhlí, dnes láká desítky tisíc turistů ročně. Díky novým investicím má šanci stát se ještě atraktivnějším cílem pro milovníky vodní turistiky.

Autor: Šimon Mitro

Související

Mapa rozvoje české dálniční sítě
Domácí

Nové dálnice po roce 2050? Studie už má zelenou

kontroly na silnicích
Domácí

Nová éra kontrol na silnicích: Přestupky odhalí inspektoři i na dálku

řidičský průkaz
Domácí Auta

Řidičák bude možné vyzvednout na výdejním místě i v boxu

lodní doprava
Zahraniční Zelená energie

Zelená paliva mohou lodní dopravu paradoxně zhoršit, varuje studie