pátek 18. dubna 2025

Bateriové vlaky na severu Moravy urazily už 30 tisíc kilometrů

Čtyři bateriové vlaky začaly v Moravskoslezském kraji jezdit v neděli 15. prosince. Každý den najedou skoro dva tisíce kilometrů. K dnešnímu dni tak mají naježděno už 30 tisíc kilometrů.

Bateriovy_vlak_Verovice

Bateriové vlaky se nabíjí díky trakčnímu vedení, ale také při jízdě z kopce nebo brzdění.
Zdroj: České dráhy

  • Bateriové vlaky se nabíjí díky trakčnímu vedení, ale také při jízdě z kopce nebo brzdění.
  • Zdroj: České dráhy

Cestující mohou moderní vlaky doplněné o baterie využívat na trati z Ostravy přes Studénku a Štramberk do Veřovic. Už za dva roky doplní tyto čtyři bateriové vlaky na severní Moravě dalších 15 obdobných vlaků.

Díky nim mohou České dráhy zavést přímé vlaky bez přestupu z krajské metropole Ostravy do nejrůznějších obcí, kam dosud elektrizované tratě nevedou. Mezi taková města patří třeba Krnov, Nový Jičín či Budišov nad Budišovkou. Na elektrizovaných tratích se budou vlaky napájet z trakčního vedení, stejně tak se na něm dobijí baterie.

Dobíjecí vlaky budou jezdit na těchto tratích:

  • Ostrava - Opava - Krnov
  • Ostrava - Suchdol nad Odrou - Nový Jičín (pracovní dny)
  • Ostrava - Budišov nad Budišovkou (víkendy)
  • Ostrava - Český Těšín - Frýdek-Místek a zpět; po rekonstrukci tratě 323 okružní linka Ostrava - Český Těšín - Frýdek-Místek - Ostrava
Autor: Michaela Dočkalová

Související

Místo, do kterého je situována budoucí nová městská čtvrť Žofinka
Domácí

Ostrava ladí novou čtvrť. Veřejnost může rozhodnout o podobě Žofinky

close-up-of-a-drink-on-a-summer-day
Domácí

Přišlo léto. Teploty v Plzni a na severu Moravy překročily 25 stupňů

vizualizace olomouckého střediska údržby Českých drah po rekonstrukci haly B.
Domácí

Olomoucké depo projde rozsáhlou modernizací. První část začala včera

zvěř
Domácí

Obory na Moravě se uzavírají kvůli hrozbě slintavky