středa 5. února 2025

Bateriové vlaky na severu Moravy urazily už 30 tisíc kilometrů

Čtyři bateriové vlaky začaly v Moravskoslezském kraji jezdit v neděli 15. prosince. Každý den najedou skoro dva tisíce kilometrů. K dnešnímu dni tak mají naježděno už 30 tisíc kilometrů.

Bateriovy_vlak_Verovice

Bateriové vlaky se nabíjí díky trakčnímu vedení, ale také při jízdě z kopce nebo brzdění.
Zdroj: České dráhy

  • Bateriové vlaky se nabíjí díky trakčnímu vedení, ale také při jízdě z kopce nebo brzdění.
  • Zdroj: České dráhy

Cestující mohou moderní vlaky doplněné o baterie využívat na trati z Ostravy přes Studénku a Štramberk do Veřovic. Už za dva roky doplní tyto čtyři bateriové vlaky na severní Moravě dalších 15 obdobných vlaků.

Díky nim mohou České dráhy zavést přímé vlaky bez přestupu z krajské metropole Ostravy do nejrůznějších obcí, kam dosud elektrizované tratě nevedou. Mezi taková města patří třeba Krnov, Nový Jičín či Budišov nad Budišovkou. Na elektrizovaných tratích se budou vlaky napájet z trakčního vedení, stejně tak se na něm dobijí baterie.

Dobíjecí vlaky budou jezdit na těchto tratích:

  • Ostrava - Opava - Krnov
  • Ostrava - Suchdol nad Odrou - Nový Jičín (pracovní dny)
  • Ostrava - Budišov nad Budišovkou (víkendy)
  • Ostrava - Český Těšín - Frýdek-Místek a zpět; po rekonstrukci tratě 323 okružní linka Ostrava - Český Těšín - Frýdek-Místek - Ostrava
Autor: Michaela Dočkalová

Související

elektrárna
Domácí

Uhelné kraje dostanou miliardy na transformaci a inovace

profimedia-0952733635
Domácí

Neblokujte výstavbu přehrady Nové Heřminovy, vyzývá Bělica

Vizualizace Panattoni Parku Ostrava.
Domácí

U mošnovského letiště vznikne nová průmyslová zóna

Bohumín nádraží
Domácí

Bohumín se zbavil nebezpečného odpadu. Likvidace trvala 15 dní