Pachatelé jsou často velmi vynalézaví a přesvědčiví a dokáží oběti vnutit svůj příběh. Případů, kdy důvěřiví lidé přišli o celoživotní úspory, každý týden přibývá. Jak například varuje Česká spořitelna na své webu – často zkoušejí vylekat klienty upozorněním na podvodnou transakci. Tvrdí, že peníze na jejich účtu jsou v ohrožení a nabízejí ochranu. Podvodníci chtějí po své oběti, aby vybrala své peníze z účtu bankovního domu a vložila je například do bankomatu s kryptoměnou. Popřípadě chtějí znát bezpečnostní údaje k účtu a platební kartě.
Peněžní ústavy upozorňují, aby klienti nikdy nesdělovali své bezpečnostní údaje (přihlašovací heslo, celé číslo karty, kompletní aktivační kód). Při bankovních transakcích je důležité být obezřetný a sledovat, co potvrzujete. V případě pochybností je nutné okamžitě kontaktovat svoji banku nebo Policii ČR.