Pokračující revitalizace území okolo pražského hlavního nádraží a také intenzivní provoz na největším českém osobním nádraží, které nyní odbaví kolem tisíce osobních vlaků za den a jejichž počet v novém jízdním řádu ještě vzroste, si vyžádá přestěhování terminálu autovlaku.
Nový terminál autovlaku vznikne v prostoru provozní jednotky Praha jih v pražské Michli. Příjezd k němu bude z Chodovské ulice a jeho snadnou dostupnost zajistí blízkost vnitřního silničního okruhu kolem Prahy. Jeho otevření se předpokládá v polovině roku 2025.
Z důvodu stěhování rampy a celého terminálu autovlaků do nové lokality se provoz autovlaků zhruba na půl roku přeruší. K uzavření současného terminálu autovlaku dojde s koncem jízdního řádu 14. prosince, kdy přijedou poslední auta ze Slovenska. Poslední přeprava aut z Prahy se kvůli oběhu autovozů Českých drah uskuteční ale už 12. prosince. K obnovení provozu autovlaku dojde zhruba v polovině roku 2025.
Nakládka a vykládka aut a nástup cestujících se pak bude odehrávat přímo v zázemí Českých drah v Michli. To zjednoduší a zrychlí průjezd autovlaku pražským uzlem a především největším a nejvytíženějším osobním nádražím v Česku. Hlavní nádraží je stejně jako většina moderních velkých stanic v Evropě koncipované především jako průjezdné, kde je možný jen omezený rozsah manipulací se soupravami. To se týká hlavně přepravní špičky, kdy stanice odbavuje v průměru i více než jeden vlak za minutu, a kdy také přijíždí autovlak. U něj je však nutná rozsáhlá manipulace s autovozy, kvůli které dochází ke vzájemnému ovlivňování posunu a provozu osobních vlaků. Nový terminál tyto komplikace odstraní.