pondělí 12. května 2025

Autovlak z Prahy do Popradu a Košic přeruší na půl roku provoz.

Pražský terminál se bude stěhovat z hlavního nádraží do provozní jednotky Českých drah Praha jih. Po otevření nového terminálu se provoz autovlaku obnoví.

CDID5092

Autovlak Českých drah.
Zdroj: České dráhy

  • Autovlak Českých drah.
  • Zdroj: České dráhy

Pokračující revitalizace území okolo pražského hlavního nádraží a také intenzivní provoz na největším českém osobním nádraží, které nyní odbaví kolem tisíce osobních vlaků za den a jejichž počet v novém jízdním řádu ještě vzroste, si vyžádá přestěhování terminálu autovlaku.

Nový terminál autovlaku vznikne v prostoru provozní jednotky Praha jih v pražské Michli. Příjezd k němu bude z Chodovské ulice a jeho snadnou dostupnost zajistí blízkost vnitřního silničního okruhu kolem Prahy. Jeho otevření se předpokládá v polovině roku 2025.

Z důvodu stěhování rampy a celého terminálu autovlaků do nové lokality se provoz autovlaků zhruba na půl roku přeruší. K uzavření současného terminálu autovlaku dojde s koncem jízdního řádu 14. prosince, kdy přijedou poslední auta ze Slovenska. Poslední přeprava aut z Prahy se kvůli oběhu autovozů Českých drah uskuteční ale už 12. prosince. K obnovení provozu autovlaku dojde zhruba v polovině roku 2025.

Nakládka a vykládka aut a nástup cestujících se pak bude odehrávat přímo v zázemí Českých drah v Michli. To zjednoduší a zrychlí průjezd autovlaku pražským uzlem a především největším a nejvytíženějším osobním nádražím v Česku. Hlavní nádraží je stejně jako většina moderních velkých stanic v Evropě koncipované především jako průjezdné, kde je možný jen omezený rozsah manipulací se soupravami. To se týká hlavně přepravní špičky, kdy stanice odbavuje v průměru i více než jeden vlak za minutu, a kdy také přijíždí autovlak. U něj je však nutná rozsáhlá manipulace s autovozy, kvůli které dochází ke vzájemnému ovlivňování posunu a provozu osobních vlaků. Nový terminál tyto komplikace odstraní.

Související

nakladove-nadrazi-zizkov-rezidence-parkova-ctvrt-central-group
Domácí

Největší změna územního plánu v historii promění pražský brownfield v novou čtvrť

pravidelný vlak mezi ústeckým západním a střekovským nádražím
Domácí

Ústí nad Labem čeká od pondělí velká uzavírka. Pomůže vlaková doprava

vizualizace olomouckého střediska údržby Českých drah po rekonstrukci haly B.
Domácí

Olomoucké depo projde rozsáhlou modernizací. První část začala včera

fotovoltaika Českých drah
Domácí

Depa Českých drah zezelenají. Dostanou fotovoltaiku