Automobilový průmysl je v kleštích. Volkswagen končí s náborem pracovníků

Vysoké ceny energií i evropskými úřady tvrdě prosazovaný Green Deal dusí automobilový průmysl. Německý Volkswagen na to reaguje ukončením náboru nových zaměstnanců.

Diess,_ID_lineup,_GIMS_2018,_Le_Grand-Saconnex_(1X7A9912)

Volkswagen ruší gigafactory a ukončuje nábor nových zaměstnanců.
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Volkswagen ruší gigafactory a ukončuje nábor nových zaměstnanců.
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Automobilový průmysl, zejména ten evropský, nezažívá dobré časy. Ocitá se totiž v drtivé pasti drahých energií, což odstartovala válka na Ukrajině a tažení bruselských úředníků proti vozům se spalovacími motory. Cesta k uhlíkové neutralitě v roce 2050, známá jako Geen Deal, nabízí sice alternativu v podobě elektromobilů, ty si ale mezi lidmi zatím masivnější oblibu nenašly. Navíc Německo jako vlajková loď evropské ekonomiky i autoprůmyslu ukončilo dotace na výrobu elektromobilů, čímž se vše ještě více komplikuje.

Na vlastní kůži to pociťuje jedna z největší evropských automobilek, německý Volkswagen. Ten nejprve ustoupil od plánu postavit gigafactory na výrobu baterií do elektromobilů kvůli nízké poptávce po tomto druhu dopravních prostředků. Nyní vedení firmy oznámilo, že končí i s náborem nových zaměstnanců. Podle hlavního ekonoma Trinity Bank Lukáše Kovandy je tento krok dalším z těch, kvůli kterým evropský automobilový průmysl ztrácí v celosvětovém měřítku svou konkurenceschopnost.

Autor: Jan Skala

Související

Nissan
Ekonomika Auta

Honda se s Nissanem nespojí

5d949578383ff3376d068b464bca-1433851
Ekonomika

Krize v německém automobilovém průmyslu trvá. Porsche ruší 1 990 míst

profimedia-0954217476
Domácí

Svět se změnil, tvrdil Babiš ve Sněmovně. Poslanci zrušení Green Dealu neschválili

berlin_germany_deutschland_lenstagged_pentax_cosina_voigtlander_20mm-444622 (1)
Zahraniční

Němci definitivně odmítli elektromobily. Babiš tvrdí, že Green Deal je mrtvý