Automobilový průmysl, zejména ten evropský, nezažívá dobré časy. Ocitá se totiž v drtivé pasti drahých energií, což odstartovala válka na Ukrajině a tažení bruselských úředníků proti vozům se spalovacími motory. Cesta k uhlíkové neutralitě v roce 2050, známá jako Geen Deal, nabízí sice alternativu v podobě elektromobilů, ty si ale mezi lidmi zatím masivnější oblibu nenašly. Navíc Německo jako vlajková loď evropské ekonomiky i autoprůmyslu ukončilo dotace na výrobu elektromobilů, čímž se vše ještě více komplikuje.
Na vlastní kůži to pociťuje jedna z největší evropských automobilek, německý Volkswagen. Ten nejprve ustoupil od plánu postavit gigafactory na výrobu baterií do elektromobilů kvůli nízké poptávce po tomto druhu dopravních prostředků. Nyní vedení firmy oznámilo, že končí i s náborem nových zaměstnanců. Podle hlavního ekonoma Trinity Bank Lukáše Kovandy je tento krok dalším z těch, kvůli kterým evropský automobilový průmysl ztrácí v celosvětovém měřítku svou konkurenceschopnost.